Real värvar vänsterytter?


Di Maria ett alternativ!!

Ryktena är många just nu och några kommer bli sanna skulle jag kunna tänka mig. Det senaste som händer just nu är så klart att Real Madrid håller på att göra klart tränar frågan där Jose Mourinho ser ut att bli klar när som helst. När det kommer till spelare så verkar Real Madrid vara väldigt intresserade av Valencias David Silva och man ska ha kontaktat klubben för att komma fram till ett pris. Silva kommer inte bli en billig affär pga Valencias ekonomiska problem. Som vanligt försöker man ta överpris ifrån Real Madrid för att man vet att det finns pengar, fult av Valencia. Som kunde ha tagit mer för Villa men valde att skänka bort honom till Barcelona.

Den gammal Real Madrid spelare Wesley Sneijder kan vara på väg tillbaka till Real Madrid om Mourinho tar över klubben. När han fick frågan om att återvända till Bernabeu så svarade han att: "Jag vet inte, allt kan hända". Sneijder är mycket välkommen tillbaka eftersom jag tycker det var idioti att sälja honom ifrån början.

Om Mourinho blir ny tränare för Real Madrid vill han att klubben ska köpa in en renodlad vänsterspringare och om Mourinho själv får välja så vill ha se Sevillas Jesus Navas eller Benficas Angel Di Maria. Men det kommer kosta eftersom båda spelarna har gjort en mycket bra säsong, 40 milj Euro skulle jag kunna tänka mig. Enligt många tidningar så skulle Real Madrid redan gjort klart med Di Maria men det är något som Benficas president förnekar till.

En annan Benfica spelare som intresserar Real Madrid är vänsterbacken Fabio Coentrao som tillsammans med Di Maria gjort en strålande säsong för sin klubb. Men samtidigt så finns det andra rykten som säger att man bara använder Real Madrid som en bluff för att få Roma att betala mer för spelaren. Men som sagt det är Silly Season!

Källa: Marca, As, Goal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0