Benzema: Jag har ett femårs kontrakt!


Karim Benzema

Benzema hoppades på en bättre första säsong i Real Madrid än vad han har haft, men skador och en tränare som inte gett honom chansen har gjort att han inte har spelat så mycket. De gånger han har fått spela så har det varit några få minuterar i slutet av matcherna. Benzema har bara startat 13 ligamatcher av 37 möjliga. Senaste matchen han startade en match var mot Espanyol den 6/2 2010. Sedan dess har det spelats 16 matcher utan att han fått chansen ifrån start. (Bra jobbat Pellegrini..NOT). Men Benzema är säker på att han är kvar i klubben nästa år.

"Jag har ett femårs kontrakt. Nästa säsong kommer det gå mycket bättre."

Benzema har i ligan gjort 8 mål i år på 13 starter. I Champions League gjorde han ett mål på tre matcher. En inte allt för dålig statistik om man frågar mig. Det är inte lätt att hoppa in i matcher och ha pressen på sig att göra mål när laget leder och man försvarar ledningen. Jag tror Benzema kan bli hur bra som helst bara han får spela. Förra matchen tycker jag han såg riktigt bra ut, bra pass, bra teknik och lurig. Dessutom gjorde han mål.

Källa: Marca


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fattar inte, vf han inte får chansen. Jag tycker att Benzema är (Lite) bättre än Higuain.

2010-05-11 @ 19:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0