Higuain kan få lämna i sommar!


Higuain firar med gamla lagkamraten Sneijder!

Det kan bli storstädning i Real i sommar många spelare ryktas på väg bort och många på väg in. Den senaste spelaren som har hintat om att lämna Real Madrid i sommar är Gonzalo Higuain. Spelaren som de senaste åren öst in mål i Real tröjan har börjat förbereda sig för en eventuell flytt om så skulle bli fallet. Chelsea har visat sitt intresse och man har just nu två gamla anfallare så en ung Higuain är väldigt lockande. Själv trivs han väldigt bra i Madrid och han säger själv att han är stolt över att spela i klubben.

"Jag går alltid ut och ger mitt allt i varje match, ibland går det bra och ibland mindre bra men jag är alltid lika stolt att få ta på mig Real Madrids tröja. Att få höra publikens applåder är det bästa som finns."

Higuain har själv avgjort många matcher och han är älskad av publiken på Bernabeu. Han bli bara bättre och bättre för varje säsong som går så en flytt från klubben skulle inte gynna Real tror jag. Men det kan tyvärr bli så att Higuain kommer att ingå som betalning för en annan spelare t.ex. Ribery. Real Madrid försökte att erbjuda Higuain en förlängning på sitt kontrakt tidigare i år men man kom aldrig överens och förhandlingarna lades på is. Men innan vi vet vad som händer med Higuain så ska han spela VM för Argentina och lyckas han bra där så vet man aldrig vad som händer.


Källa: Goal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0