Analys: Real Madrid - Sevilla 3-2


Frälsaren på 108 års dagen!

Real Madrid mötte i kväll Sevilla hemma på Bernabeu inför fullsatta läktare. Men både publiken och Real Madrid kunde fått en bättre start på matchen för redan efter 9 minuter in i matchen så gör Alonso själv mål. Men Real Madrid tog sig samman efter självmålet och man började flytta fram spelet och skapade läge efter läge men bollen vill inte in. Närmst var Ronaldo med ett skott från nära håll men Palop i målet täppte igen mellan bena. Palop i målet var lite av ett spöke för Real Madrid i första halvlek, som jag sa innan så kan han spika igen totalt när han vill och det visade han i första. Ronaldo var mycket bra i första halvlek och skapade mycket både för sig själv och andra men tyvärr så ville inte bollen över mållinjen. Alonso däremot gjorde inte sin bästa halvlek i Madrid tröjan. Dessutom så hade Real Madrid domaren emot sig hela tiden, den gamla franske vin provaren till domare var pinsam att se. Nej Real Madrid gjorde en bra halvlek förutom första 10 min och förtjänade inte att ligga under.

Andra halvlek börjar lika jävla dåligt som den första startade, Casillas- målvakten som bara blir lojare för varje match som går gör en sån fruktansvärd groda så man tror att det är div. 8 damer man kollar på, Sevilla slår en frispark ifrån 50 meter som ingen spelare går på men bollen går in i målet ändå. PINSAMT CASILLAS! 2-0 till Sevilla och uppförsbacken var enorm. I den 60:e min kom ändå hoppet tillbaka då Ronaldo kunde stötta in 2-1 till Real Madrid efter en fin pass av Marcelo. Efter det så tog man över mer och mer och bara en stund efter så drar Guti ett sten hårt skott i ribban. I den 64:e min så kom tillslut det mycket rättvisa 2-2 målet efter att Ramos nickat in en hörna. Real Madrid tar över matchen totalt och man är ytterst nära att göra 3-2 i den 67:e min då Ronaldo spelar in bollen i mitten och både Higuain och Ramos slänger sig fram för att stöta in bollen men missar men någon cm. Real fortsätter att rada upp lägen och i den 70:e så får Higuain läge att knorra in bollen i bortre, men bollen tar i stolpen. Nej vid det här tillfället börjar det bli parodi på missade målchanser för i den 73: min få skapar sig Higuain ett jätte läge som ska vara mål men bollen går i ribban. Nästa läge är också Higuains då han fintar bort Sevilla spelaren och skapar ett bra läge men skjuter ett skott men utanför mål, dåligt av Higuain. Vid nästa läge Real Madrid skapade så trodde jag att jag skulle slita mitt hår då Ronaldo får öppet mål och bara ska lägga in bollen men den ny inbyte Raul hamnar i vägen för bollen och Ronaldo träffar rakt på Raul som hindrar bollen att gå i mål. Det är inte sant tänkte man, men i den 92:a min klev tillslut frälsaren fram, Van Der Vaart som också blivit inbytt i andra halvlek går på en retur av Palop och han krigar in bollen över mållinjen och äntligen kom 3-2 till Real Madrid som var så överlägset i andra halvlek. Matchen slutar 3-2 till Real Madrid. Nu är man på samma poäng som Barcelona som bara fick 2-2 mot Almeria på borta plan.

Alonso spelade upp sig ordentligt i andra halvlek. Ronaldo var grym i dag och skapade massa med läge. Higuain som gjort så mycket mål på slutet lyckades som vanligt inte i en stor match, han hade massa lägen men sumpade alla, han skapar i alla fall det är positivt. Ramos var kung i dag. När Guti och Van Der Vaart kom in så tog Real Madrid över helt och skapade läge efter läge. Jag vill se båda i nästa match. Dessutom ska Pellegrini ha ett plus för sin coachning. Tillsist vill jag bara säga skönt men en seger!

Målskyttar:
0-1 Alonso (Självmål)
0-2 Dragutinovic
1-2 Ronaldo
2-2 Ramos
3-2 Van Der Vaart

Gula Real:
Garay
Arbeloa
Marcelo
Van Der Vaart

Byten:
Arbeloa Ut - Guti In
Lass Ut - Van Der Vaart In
Kaka Ut - Raul In


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0