Intervju med Xabi Alonso


Alonso redo att spela derby!

Xabi Alonso har gjort ett mycket bra första år i Real Madrid. Hans spel på mitten har gett Real en bra grund och stabilitet mittfält. Xabi har även gjort två mål denna säsongen ett på nick och ett på straff. I en intervju så talar han ut sin roll i laget och om derby matchen mot Atletico Madrid.

"Varje poäng som står på spel just nu är viktiga för oss, varje misstag vi gör kan bli väldigt kostsamt i slutändan. Vi försöker att ta en match i taget trots att vi vet att matchen mot Barca kommer bli mycket avgörande. Men tar man inte sina poäng i de övriga matcherna så spelar det ingen roll hur det går mot Barca, vi måste försöka vinna alla matcher."

"Just nu tänker vi bara på Atletico matchen för den ska vi vinna. Men det blir tufft de har ett bra lag det har dem visat många gånger. Dom är i bra form och har visat bra resultat i alla turneringar som dom deltar i. De kommer göra allt för att få ett bra resultat med sig i från Bernabeu på söndag. Vi är redo! men i derbyn kan allt hända."

"Vi vill alltid spela en anfallsglad fotboll och göra mycket mål, men vi ska också minimera målen för motståndarna. Att slå målrekordet skulle vara kul. Dessutom så vet vi att målskillnaden kan bli avgörande i slutändan."

"Jag känner att jag kommit in i gänget mycket bra och är nu helt anpassad för Real Madrids spel. Jag trivs i min arbetsroll jag fått. Vårat spel blir bara bättre och bättre men det finns alltid saker att förbättra. Jag är glad att kunna hjälpa laget med mitt spel."

"Vi förstår varandras sätt att spela i laget och jag kan spela med vem som helst på mitten, förra matchen var det Gago jag spelade med och han gjorde det mycket bra. han var koncentrerad ifrån matchstart och höll i det i 90 min. Han spelade även fram till några mål något som gör oss andra i laget glada. Det är positivt för hela laget att Gago är tillbaka. Jag trivs att spela här just nu", säger Alonso


Källa: Real Madrid.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0