Analys: Real Madrid - Sporting Gijon 3-1


Det bästa ifrån matchen!

Real Madrid vann helgens match med 3-1 men det kunna gått illa för Real eftersom Sporting Gijon tog ledningen med 1-0 i den 53:e min efter mål av Barral. Real Madrid reste sig och visade att man inte skrämdes för det och att man är starka hemma för redan i den 55:e min så kom kvitteringen av Van Der Vaart efter att Ronaldo slagit en frispark som målvakten inte kunde hålla.. Sedan var det Real Madrid för hela slanten. 2-1 kom i den 57:e min då att Alonso gjorde sitt första spel mål för klubben, Ronaldo låg bakom även detta mål då han nick skarvar bollen till Alonso som kunde sätta pannan på bollen som gick i mål. Snabb vändning av Real Madrid som visade styrka och laganda. Men Real Madrid ville bjuda på lite mer 3-1 kom i den 68:e min då Higuain bjöd på ett vackert nummer och en fin avslutning i bortre burgaveln. Real Madrid var det bättre laget matchen igenom men bjöd på några farliga chanser för Sporting. Men i det stora hela så var det tre lätta poäng och vi kunde ha gjort något mer mål tycker jag.

Ronaldo fick tyvärr gå av matchen mållös men han hade stor del i Real Madrid´s vinst i helgen. Van Der Vaarts form håller i sig och borde nog gjort ett mål till i början av andra halvlek då han fri från nära håll får nicka men missar. Higuain hade massor med lägen men gjorde bara ett mål och är nu uppe på 20 baljor i La Liga. Folk tycker jag kritiserar Higuain för mycket men jag har aldrig sagt att han är dålig i La Liga men i Europa spel tycker jag han är han kass tyvärr. Men det är klart nöjer sig folk med att han bara är bra i ligan spelet så ska man ju inte tro på att Real Madrid kommer vinner Champions League heller. Casillas? vad ska man säga, hårt skott men väldigt dålig vinkel gjorde några andra bra räddningar så han får godkänt. Granero ska ut och Guti in det måste vara så om vi ska vinna ligan, Granero har så mycket bra lägen som han bränner och Guti tillför så mycket.


Startelvan: Casillas, Arbeloa, Garay, Ramos, Marcelo, Lass (Guti 46´), Alonso, Granero (Gago 69´), Van Der Vaart(Raul 73´), Ronaldo, Higuain. 

Målskyttar:
0-1 Barral 53´
1-1 Van Der Vaart 55´
2-1 Alonso 57´
3-1 Higuain 68´

Har jobbat hela helgen och inte haft någon tillgång till dator så jag har inte kunnat skriva något på ett tag. Men det blir bättre förhoppningsvis. Har inte hänt så mycket denna veckan. Lite snack om att Raul ska lämna nästa år men det är inte säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0