VM Summering!


Vuvuzelan kommer finnas kvar länge i våra huvuden!!

VM är slut och Spanien stod tillsist som segrare. Nu får vi vänta i fyra år till innan det är dags igen. Förhoppningsvis har vi även Sverige med denna gången. VM har bjudit på många fina mål och dessutom några riktigt fula tacklingar, ska jag själv utse det snyggaste målet och fulaste tacklingen så tar jag ut två spelare ut silver laget. Van Bronckhorsts kanon rakt upp i krysset måste vara det vackraste målet som VM 2010 bjud på, eller vad säger ni?. Den vidrigaste tacklingen bjud Hollands Manchester City spelare Nigel De Jong på då han fult satte upp sulan i bröstet på Real Madrid spelaren Xabi Alonso. Den tacklingen kunde skadat Alonso ordentligt. Annars så tycker jag det var ett VM som präglats av en med massa domartabbar hela tiden. Lampards mål mot Tyskland var nog den värsta, man får inte missa sånt i en kvartsfinal när det finns tre domare på en plan, plus en till vid sidan om. Tvåa i den kategorin är nog USA´s bortdömda mål i slutet matchen mot Slovenien. Domaren blåser bort målet pga frispark till Slovenien men på reprisen visar det sig att han kunna blåsit fem straffar till USA i stället. Då tyckte jag synd om USA som kämpat sig tillbaka ifrån ett 2-0 underläge. VM´s bästa spelare blev officiellt Diego Forlan det säger jag inget om, men jag tycker nog att Muller var bättre pga sin ålder. Noll respekt det gillar jag. Här kommer några fler utmärkelser som jag själv delar ut:

Bästa Målvakt: Casillas - Spanien
Kritiserad (inte av mig) men visade att han var bäst när det gällde.

Bästa Back: Fabio Coentrao - Portugal
Vilken spelare. Kung på sin vänsterbacks plats. Följde med upp i anfallet och var strålande. Vilken fart och vilka inlägg synd att man inte fick se mer av honom.

Bästa Mittfältare: Bastian Schweinsteiger - Tyskland
Vilken box to box spelare. Visade sin klass detta VM.

Bästa Anfallare: David Villa - Spanien
Muller, Forlan, Klose är nära denna utmärkelse men Villa höll hela vägen fram och det var mycket tackvare just han.

VM:s Syndabock: Felipe Melo - Brasilien
Ett "Självmål" och ett rött kort i en sån viktig match får inte ske. Dessutom försvara sig genom att påstå att han spelade bra.

VM:s Clown: Jimmy Jump
Evenemangs pajasen Jump kunde inte hålla sina tassar borta ifrån VM pokalen och fick smaka på en fin högerkrok.

VM:s Isglass: Wayne Rooney - England
Så stora förväntningar som det var på den grabben och han gav oss ingenting. Jag frös när jag såg honom.

VM:s Linslus: Maradona - Argentina
Allt han kunde var att kyssa och krama spelare framför kameran. För när det väl drog ihop sig så hade han ingen kunskap alls som tränare.

VM:s Stjärnskott: Tomas Muller - Tyskland
Vilken stjärna han blommade ut till under detta VM. Nu blir han ett hett byte i sommarens silly season.

VM:s Miss: Asamoah Gyan - Ghana
Har chansen att skjuta sitt land till semifinal i den 120:e min men slår den i ribban.

VM:s Skandal lag: Frankrike
Allt var fel i Frankrike. Framför allt förbundskaptenen Raymond Domenech som inte gjorde många rätt så länge man var med. Först bänkar Malouda en av Premier Leagues formstarkaste spelade denna säsongen, sen skickar han hem Anelka och tillsist bänkar han kaptenen Evra.

VM:s Tippare: Paul bläckfisk - Tyskland
Synsk? eller så är han jävlig på att tippa.

VM:s Bästa Lag: Spanien
Där spelas den bästa fotbollen och det visade man i VM genom att vinna!


Ja ska vi nöja oss där och inse att VM och vuvuzela sången är slut är för denna gången. Jag satte Spanien som vinnare innan VM och dem stod där i slutet och lyfte bucklan. Underbart!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0