Raul tackar för sig!!



Raul höll idag en presskonferens där han tackade för sin tid i Real Madrid. Raul är en symbol för hela Real Madrid och kommer alltid att vara det. Här är hans egna ord ifrån presskonferensen efter att Valdano och Perez tackat honom:


"Innan jag börjar vill jag tacka alla närvarande, och tack till ordföranden för hans vänliga ord. Jag älskar fotboll mer än något annat och att ha spela för Real Madrid är den bästa dröm jag kan komma på. Jag känner mig som en fotbollsspelare, och jag vill därför fortsätta att göra det så länge som min kropp tillåter. "

"Genom åren har jag alltid försökt hålla fast vid de som Real Madrid står för. Idag mer än någonsin. Jag vill att alla ska veta att jag alltid försökt ge mitt bästa i varje match, varje dribbling, varje skott och varje gång jag funnits på bänken. Det är vad Real Madrid är för mig"

"Idag är en mycket emotionell dag. Idag är en dag av starka känslor. Idag är en dag som inte klarar sig utan min tacksamhet och tack. Det är omöjligt att namnge varje person som under denna tid har stått vid min sida och hjälpte mig. De vet att jag aldrig kommer att glömma dem eftersom de aldrig svikit mig och de alltid stod vid min sida även i de värsta tiderna. Tack till alla chefer eftersom de alltid fått mig att känna sig hemma under de senaste 16 åren. Tack till alla de medspelare som jag delat ett omklädningsrum med. Deras uppoffringar och engagemang har hjälpte mig att bli en bättre spelare. Tack till alla klubbens anställda, eftersom de är viktiga och de gör vårt arbete enklare. Tack till alla coacher och hjälptränare som jag träffar varje dag och som jag delat segrar och nederlag med. Tack till våra motståndare, eftersom jag alltid känt er respekt. Det har varit en ära att spela mot er. Tack till media också, eftersom det gett både beröm och kritik. Och tack till alla mina kompisar. Du vet vem du är eftersom du alltid varit vid min sida. Tack Jorge för att jag fick chansen. För många var det ett galet drag av en fotboll poet, och tack till Florentino Perez, för jag vet att du alltid söka efter vad som är bäst för klubben. Jag är övertygad om att detta kommer att bli en bra säsong och jag hoppas att Real Madrid vinner många titlar här år. Tack, naturligtvis, till de miljoner Real Madrid supportrar som alltid vill att vi ska vinna och som lider med oss vid ett nederlag. Jag kommer aldrig glömma att deras styrka var också min styrka och mod, och på Santiago Bernabeu, där kände jag mig alltid älskad och respekterad. Tack till alla för allt och för så mycket. Och slutligen, tack från djupet av mitt hjärta till min familj, eftersom ni finns, annars skulle ingenting, inte ens fotbollen ha någon mening. "

"Jag kan inte avsluta detta inlägg utan att skicka min kärlek, stöd och djupa beundran för vår mästare, Alfredo di Stefano.

"Fotboll är och har varit mitt liv. Real Madrid har varit mitt hem och här har jag upplevt unika känslor. Idag är första dagen i mitt nya liv, jag är så oerhört glad som varit i Real Madrid. Många år har gått sedan jag kom in med den vita tröjan första gången. Men tiden har gått och idag är dagen då jag tar mitt farväl, åter igen vill jag berätta att jag brinner för klubben och att min lojalitet finns i klubben. Jag kommer alltid att vara tillgänglig när det behövs. Tack från djupet av mitt hjärta som fotbollsspelare. Hala Madrid. "

Tack Raul för allt är en förebild för alla fotbollsspelare!! Vi älskar dig!!



Kommentarer
Postat av: Igge Admin

tavla vete fan.. men tröja kan du fixa om du mailar någon på tradera som säljer tröjor.. brukar kosta runt 300 kr.. jag hittade en som sålde Guti tröja.. så de skulle skicka en!!

2010-07-26 @ 17:44:40
Postat av: Ohlsson

Okej tack så mycket. Får leta vidare för en tavla ska jag ha så är det bara

2010-07-27 @ 19:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0