Intervju med Di Maria!


Di Maria vår nya stjärna?

Angel Di Maria har i dagarna gjort sin första intervju med Real Madrid.com. Där han berättar om sin tid som liten och om framtiden i Real Madrid. Här kommer en del av intervjuen. Di Maria säger blanda annat att hans far är en stor del till hans framgång och att han är här för att vinna titlar.


Vem var den första personen du berättade för när du fick reda på att Real Madrid var intresserade av undertecknandet dig?

Jag berättade för min flickvän eftersom hon har levt med mig under de senaste åren, och då jag berättade även för min familj och vänner.

Många argentinska spelare inklusive heders presidenten Alfredo di Stefano och 30 andra har burit den vit skjorta. Du kommer att känna sig som hemma här eller?

Jag är över lycklig som kommer att få spelar här. Jag är bara 22 år gammal, så det är en stor personlig framgång för mig.

Vem ser du mest fram emot att spela med?

Det gläder mig att kunna spela med varenda en av dem. Jag såg dem alltid spela på tv så jag vet vad som väntar, men jag ser mest fram emot att spela med killar som Cristiano och Kaká.

Vilken är dina bästa och sämsta egenskaper som person?

Jag kan vara lite avundsjuk, men min bästa är definitivt att jag är en väldigt rolig person som gillar att ha kul.

Ser du fram emot att kliva ut bredvid dina lagkamrater för första gången framför ett fullsatt Bernabeu där mer än 80.000 får plats? Kommer du känna att det är en stor press, eller kommer du att njuta av upplevelsen?

Jag kan inte vänta med att börja spela eftersom det är vad jag gillar att göra mest, men först ska jag vila innan försäsongen startar.

Vad är dina tankar om La Liga?

Det är mer konkurrenskraftig än den portugisiska ligan. Den är mycket hård och en av de bästa ligorna i världen. Jag hoppas att kunna anpassa mig fort så jag kan spela på min högsta nivå direkt.

Vill du skicka ett meddelande till fansen?

Jag ska försöka spela min bästa fotboll för att kunna hjälpa laget att vinna titlar. Jag har kommit till Madrid med en trofé med Benfica förra säsongen och jag vill göra samma sak här. Mitt främsta mål är att göra allt för att vinna så många titlar som möjligt.

Källa: RealMadrid.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0