Pepe tillbaka i Madrid


Rehab för Pepe!

Idag återvände Pepe till Valdebebas för att på börja sin Rehab träning. Det var i matchen mot Valencia som Pepe landade fel i en nickduell och skadade knäet. Sex månader blev frånvaro domen något som knäckte Pepe totalt direkt efter olyckan. I dag var det en positiv Pepe som inledde sin Rehab med ett leende på läpparna. Pepe har en längre tid varit i sitt hemland Portugal där han också blev opererad den 17 December.

Pepe var mycket nöjd över att han kunde börja med Rehab så tidigt. " Det känns mycket bra, Jag är glad att operationen gick bra och att jag kan börja min återhämtningsprocess så snabbt."

Han vill verkligen tillbaka snabbt för redan dagen efter operationen så började han röra på knäet för att få tillbaka rörligheten. " Nu ett litet tag efter så har jag även fått tillbaka lite styrka också. Jag hoppas på att om en eller två veckor kunna lägga ifrån mig kryckorna, men det viktigaste är att det får läka bra."

Pepe hoppas och ber om att få vara tillbaka till den 22 Maj då CL finalen spelas Bernabeu, men skulle inte det målet uppnås så är det VM i Sydafrika han siktar på. Man kan inte säga att det inte finns nå att kämpa för i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Anonym

yes

2010-01-08 @ 14:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0