Analys: Osasuna - Real Madrid 0-0


Lass kämpade och slet hela matchen!

Det var ingen bra första halvlek av Real Madrid som knappt skapade något framåt. Ronaldo såg slö ut och Higuain rörde knappt bollen. Man hade lite små lägen men Osasuna var det lag som skapade mest och hade den farligaste chansen på nick. Bäst var Arbeloa som hade lekstuga på sin sida, Ibland trodde man att det var Ronaldo som dribblade så bra, men när dem zoomade in såg man att det var Arbeloa och fick en chock. Första halvlek är inget som kommer gå till historien. Julmaten satt nog kvar i kroppen för alla såg propp mätta ut.

Andra halvlek börjar lite bättre, Lass får ett bra skott läge men skjuter rakt på målvakten. Ramos såg piggare ut och man satte lite press på Osasunas backlinje. Real Madrid hade många skott och skott lägen men var inte koncentrerade till 100%. Ronaldo som var iskall i första halvlek var mycket bättre i andra och hade några fina pass och dribblingar, frisparkarna var tyvärr felriktad för dagen. I den 61:a min så fick Osasuna ett jätte läge att göra mål men då räddade Casillas oss. Reals första byte kom i den 63:e min då VDV gick ut och Benzema kom in. Higuain borde gjort 1-0 i den 65:e min då Higuain som alltid brukar vara klinisk i avslutningarna kommer fri men denna gången skjuter han rakt på målvakten som styr bollen över mål, DÅLIGT!. I den 71:a min så fick Higiaun lämna plan för att göra plats för Raul. Benzema var bra i matchen och skapade några lägen tyvärr hade även han inge vidare sikte denna kväll. Att sätta in Raul kan man nu i efterhand var som att gå ner på 10 man, jag tror knappt han rörde bollen. Jag älskar Raul men han börjar bli för långsam och för anonym i matcherna tyvärr. Skulle vilja se Raul som tränare i stället. Real gör ingen bra match och man fick aldrig någon stor chans i slutet så matchen slutade 0-0 ett bakslag för Real Madrid som hade en gyllene chans att ta över första platsen i Laliga.



Real elvan med betyg: Casillas 5, Arbeloa 7, Garay 6, Albiol 6, Ramos 5, Lass 6, Alonso 5, Marcelo 4, Van Der Vaart 5, Ronaldo 5, Higuain 4.

Inga målskyttar!

Gula Kort Real Madrid:
36´Arbeloa
69´Ramos
79´Lass

Byten:
63´ Van Der Vaart Ut - Benzema In
72´ Higuain Ut - Raul In
82´ Marcelo Ut - Granero In

Kommentarer
Postat av: nene

Vi sög:(.

2010-01-05 @ 13:58:50
Postat av: 888bbbbyyv

Dåligt av Higuaim tkr jag, vi kunde ha vunni matchen, om han inte skulle missa SUPERCHANSEN.

2010-01-05 @ 17:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0