Analys: Ath Bilbao - Real Madrid 1-0

Mitt 0-4 var lite väl optimistiskt kanske, men kollar man historisk sett så hade det inte varit ett helt orimligt resultat. Framförallt inte nu när klubben lagt ner ca 2 miljarder på spelare som ska kliva fram i såna här matcher och att de inte presterar bättre är skandal. Jag har inte sätt matchen och jag vet inte om jag kommer att göra det heller. Men jag blir så arg när jag själv dagen innan berättar för fansen vilken spelare som Real Madrid måste hålla koll på och vad händer? matchen hinner inte ens ta fart innan en viss Llorente gör 1-0. Då börjar man fundera på vad Pellegrini har sagt till sina spelar innan matchen? Ath Bilbao har i många är bara haft en spelare i anfallet som är riktigt farlig och att man inte har bättre koll på det är pinsamt. Llorente ska tamefan inte få låna bollen första 15 min innan första anstormningen är över och matchen rullar på som den alltid gör. Men den taktiken kör inte Real med, vi låter skyttekungen avgöra matchen innan Ronaldo fixat färdigt håret och kommit ut på plan. Visst vi hade mycket tid på oss att ändra resultaten och vi hade tydligen massor av chanser, men som det verkar nu så Behöver både Ronaldo och Benzema ett dubbelt så stort mål för att just göra mål. Nu ska jag inte vara för hård för vad jag läst så gjorde laget en godkänd match. Dessutom dagen till ära så hade vi oturen och en storspelade Bilbao målvakt som ville förstöra kvällen för oss. Ändå så kräver jag mer från vissa spelare, Ronaldo har inte gjort ett mål efter jul, Benzema hade några lägen men har helt glömt bort hur man gör mål och Kaka gör ingen glad just nu. Det är i de tajta matcherna dessa tre aktörer måste göra det Messi alltid gör i Barcelona dom avgörande målen! Det har varit för lite av den varann denna säsongen tyvärr. Nu ligger vi 5 poäng efter Barca och har inte längre ligan i våra händer. Nu räcker det inte med att vinna El Clasico nu måste vi ha hjälp av andra klubbar. Tack och godnatt!!*arg, Kommer mer i morgon om den senaste, har jobbat hela helgen så det har inte gått och skriva nå tyvärr.

Real Elvan: Casillas, Arbeloa, Albiol, Garay, Ramos, Lass, Alonso, Kaka, Marcelo, Benzema, Ronaldo.

Målskyttar:
3´ Llorente

Byten:
Guti, Granero och Raul kom in


Kommentarer
Postat av: Anonym

benzema e vilse på planen. han går alltid i motsatt riktning vilket gör det svårare för han själv. vill se raul från start.. han kan löpningarna. han avslutar bättre och inger tro.. benzema har floppat när han har fått chansen tror att benzema kmr komma igång nästa säsong. använd raúl och släng in benzema om det behövs i matchen..

2010-01-18 @ 08:44:03
Postat av: HALA MADRID

Ronald är inte ens top 5 i världen enligt mig. Tyvär. :(

2010-01-18 @ 18:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0