Pepe kämpar sig tillbaka


Tumme upp ifrån Pepe. Fortsätt jobba på!


Pepe är på rätt väg i sitt arbete med att komma tillbaka ifrån knäskadan han ådrog sig i matchen mot Valencia tidigare på säsongen. Just nu kör han ett program extremt hårt sex dagar i veckan, och han känner redan att det blir bättre.

"Jag är glad och ivrig för jag vill komma tillbaka så snabbt som möjligt. Jag blir bättre för varje dag något som ger mig kraft att köra på. Det var svårt att i början då jag fått nyheten men när man ser hur saker och ting har gått så har det gett mig glädjen tillbaka. Det viktigaste har varit allt stöd jag fått ifrån folk runt om kring." Säger Pepe.

Pepe anländer precis som sina lagkamrater varje morgon kl 10:30 till Real Madrid City. Där han först får ligga på en bår och bli undersökt av läkare och sjukgymnaster som berättar vad han måste göra under dagen. Men innan det går han igenom en massa olika elektriska, Isometisk, Kryoterapi och andra behandlingar. Allt för att bygga muskler och rörlighet runt knäet. Sedan lägger dem tid på knäskålen för att förhindra stelhet i speciella områden. Sedan kör han et pass i poolen som följs upp med jogging i korridoren. Detta var för att få knäet bra. Sedan går han och tränar i gymmet så att resten av kroppen får sitt också.

Efter fyra timmars arbete på Valdebebas kyler dem ner knäet och sedan är han ledig. Detta gör han sex dagar i veckan bara för att han vill tillbaka till det han älskar mest, fotbollen. Allt går enligt planen säger dem.

"Mina lagkamrater säger att jag måste fortsätta jobba hårt eftersom dem vill ha tillbaka mig på planen. Jag saknar allt skoj vi har under träningar och matcher. Läkaren säger att jag kommer bli bra om jag jobbar på så här och jag känner mig redan bättre." Säger Pepe tillsist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0