Senaste nytt vecka: 6


Arbeloas första mål kom i veckan!

En händelserik vecka lämnar vi bakom oss. Real Madrid vann i helgen mot Xerex, även om det inte var snygg spel så fick vi tre poäng. Nu är vi bara två poäng efter Barcelona som förlorade borta mot Atletico Madrid med 2-1. Tack för det Atletico. Sen vill jag gratulera Arbleoa för sitt första mål i Real Madrid tröjan. Nu har 15 spelar gjort mål för Real och det är mest av alla.

Vidic sägs vara klar för Real Madrid. Men jag vet inte om jag tror på det för en jag ser Vidic stå där med Real Madrid tröjan på sig. Däremot så blev det klart att Sergio Canales skriver på för Real Madrid. Ynglingen är ett stort framtids löfte.

Casillas fick fira sin 500:e match med att hålla nollan och se sitt lag vinna med 3-0.

Sedan fick vi ett tråkigt besked då vi fick höra att Luis Molowny Arbelo avled i Fredags på Gran Canaria vid 84 års ålder. Luis spelade 10 säsonger i Real Madrid och var sportchef i fyra år. Han har även tränat Real Madrid.

Castilla spelade nu i eftermiddags match mot Tenerife och vann med 3-0.

Guti, Gago, Metzelder och Benzema blev skadade i veckan. Benzema ser ut att hinna tillbaka till matchen mot hans gamla gäng Lyon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0