Intervju med Ramos


Ramos har bra vinnar skalle!!

Sergio Ramos blir mer och mer en mittback istället för högerback som är hans naturliga plats. Efter att Pepe blev skadad så har Pellegrini inte haft så många alternativ än att flytta in Ramos som mittback. När även Garay då och då är skadad så alternativen har varit väldigt få. Sergio Ramos säger det att han inte har något att spela som mittback och att han trivs i båda rollerna.

"Jag känner att jag har en viktigare roll som mittback. Samarbetet med Lass och Alonso gör också att det är lättare att spela där. Båda hjälper till och balansera upp försvaret. Jag gillar sättet vi spelar med tre mittfältare, Granero gör det mycket bra på kanten och han är den bästa spelaren jag sätt på sin position efter Beckham."

Ramos ser verkligen fram emot Champions league spel igen.

"Bara den saken att finalen går på Bernabeu stadion motiverar oss ännu mer. Att få möta Barcelona i finalen skulle inte göra något bara vi vinner det."

Källa: Real Madrid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0