Higuain vill spela för Real Madrid


Förlänger med Real Madrid?

Även om det i går skrevs om att Juventus är väldigt intresserade av Higuain så säger han i dag att han inte kommer att sluta kämpa för laget i hans hjärta Real Madrid. Han säger själv att han vill stanna i Real Madrid och att han trivs med sin situvation i klubben. Real Madrid vill ha kvar spelaren så någon övengång till Juve ser det inte ut att bli och det tackar vi för. Higuains agent har börjat förhandla med Valdano om ett nytt kontrakt som ska löpa fram till 2016. 

På dagens presskonferans med Higuain kom frågan upp om hur relationen är mellan honom och Benzema?
"Karim och jag trivs bra med varandra och det finns inga problem. Vi konkurrerar om en plats på planen, men vi kan även spela tillsammans. Han är en stor spelare. Ingen vill vara bänkad men det betyder inte att vi inte passar till varandra. Laget måste komma i första hand."

Higuain vill bli bättre och bättre. Han jobbar varje dag för att nå sina mål. I somras kom de många nya spelare till klubben. Det gjorde det svårare för mig att ta en plats, men jag tycker att jag gjort det bra och jag är nöjd.

Källa: Real Madrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0