Matchen är igång!!

Snart är det avspark för Real Madrids tuffaste träningsmatch denna säsong. Real Madrid kommer inte spela med reklam på tröjorna eftersom man inte tillåter det. Vi ser två nyförvärv på plan i Khedira och Carvalho. Båda lagen ställer upp med två riktigt bra laguppställningar. Här är Real Madrids:

Startelvan Real Madrid:
Casillas, Ramos, Garay, Carvalho, Marcelo, Khedira, Alonso, Leon, Canales, Ronaldo, Higuain.

Bayern Munchen:
Butt, Jullichi, Van Buyten, Badstuber, Contento, Van Bommel, Sosa, Müller, Pranjic, Ribéry, Klose.

Händer det nå viktigt får ni veta det:

Min 3: Leon slår ett perfekt inlägg till Higuain som fri inne i straffområdet nickar över. nära 1-0 direkt!
Min 7: Straff för Bayern, men Casillas visar varför han är bäst i världen genom att göra en dubbel räddning.. vilken kung han är...ojoj.. först en nere i hörnet sen hinner han upp på en volley innan försvaret rensar undan. Ramos orsakade straffen.
Min 13: Mourinho antecknar, något viktigt?? hehe
Min 14: Ramos ger bort en farlig frispark tre meter utanför straffområdet men Ribery slår den i muren, men får i väg ett skott på returen som Casillas räddar.
Min 19: Ronaldo leker lite på mitten vilket tillslut leder till ett skott av Higuain som nästan går in i mål.
Min 23: Marcelo testar långskott som går 1 dm utanför stolpen.. mycket farligt.
Min 27: Pressad halvvolley av en Bayern spelare som Casillas gör en bra räddning på, mycket Bayern just nu.. Real Madrid kommer ingen vart...
Min 35: Ronaldo tar sig fram på kanten och får iväg ett skott som det blir retur, bollen går ut till Marcelo som lägger ett fint inlägg mellan målvakt och backlinje där Higuain dyker upp men missar bollen, som alltid mot storlag komigen nu bryt förbannelsen.!!
Min 41: Casillas visar storform då han räddar friläge mot Ribery, Carvalho kom lite fel där.
Min 43: Ronaldo slår en idiot pass som gör att Klose får friläge men Casillas är där igen...Kung i kväll! Garay verkar ha skadat sig i denna situvation. Albiol kommer in istället!
Första halvlek slut!!

Halvtids tankar:
Ingen bra halvlek av Real Madrid som inte skapar speciellt mycket. Casillas har räddat laget vi flera tillfällen framför allt vid straffen och vid Riberys friläge. Real Madrid anfaller med för lite folk, det är Ronaldo och Higuain som anfaller ensama varje gång. Higuain ser dessutom väldigt seg ut i dag. In med Benzema istället. Canales vet jag inte om han är med, tror inte han har rört bollen en ända gång. Nyförvärven Carvalho och khedira får godkänt eftersom de är försvarsspelare och vi inte släppt in något mål men de ska nog tacka Casillas för det kanske. Nej en ordentlig upprykning vill jag se nu....

Andra Halvlek Startar:
Min 52:
Händer inte mycket i matchen..
Min 54: Khedira nära att få friläge men han var lite seg.
Min 58: Real Madrid gör fyra byten: Benzema, Lass, Van Der Vaart och Di Maria In - Canales, Leon, Ramos, Higuain Ut. Real Madrid ändrar till en mer 4-3-3 istället för 4-2-3-1.
Min 61: Fint anfall av Real Madrid där det borde blivit 1-0 men Van Der Vaart missar öppet mål efter att Di Maria skjutit ifrån kanten och det blivit retur.
Min 67: Bra skott av Bayern men utanför.
Min 78: Benzema är stark på kanten och får in ett inlägg till Ronaldo som nickar på målvakten och över.
Min 79: Mål av Bayern men offside, lite senare hårt skott av Bayern som Casillas styr undan.
Min 83: Gult kort till Carvalho!!
Min 85: Drenthe in - Marcelo ut, håll i er nu. Kan bli jobbiga 5min med Drenthe på plan.
Min 86: Ronaldo frispark men drog den i muren.
Matchen slut!! men det blir straffar!!!

Straffläggning:
Real Madrid straff 1: Ronaldo mål!

Bayern straff 2: Baustuber mål!

Real Madrid straff 3: Van Der Vaart mål!

Bayern straff 4: Haltintop Miss!

Real Madrid straff 5: Alonso mål!

Bayern straff 6: Mål!

Real Madrid: straff 7: Benzema mål!

Bayern straff 8: Miss

Real Madrid vinner med 4-2 efter tre straffräddningar av Casillas!!!!! Kungen i Munchen!!

Kommentarer
Postat av: real madrid fan

vars kan man se matchen?

2010-08-13 @ 22:21:57
Postat av: Malmen

Jag såg matchen och casillias var äckligt bra KUNG!!

men khedira var så där . Benzema gör ett bra i hopp tycker jag .

Den där ribery han får man ju damp på filmar hela tiden , men han var rätt så bra synd bara att han filmar.

2010-08-14 @ 07:50:03
Postat av: Anonym

aaa

2010-08-14 @ 14:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0