Lite om de senaste!!


Ny Real spelare!

Lite om det senaste tänkte jag ta upp här. Real Madrid börjar få ont om mittbackar i laget. Först skadade sig Pepe, sedan var det Garays tur att ha oturen med sig och tillsist nu är Albiol skadad också. Han har råkat ut för en vrickning i foten och kommer vara borta i 3-4 veckor. Just nu står Real Madrid bara med Carvalho som riktig mittback. Förmodligen kommer Ramos få ta klivet in så länge Pepe är borta, vilket han också gjorde mot Standard i Tisdags.

Mesut Özil heter vårt nyaste ansikte i laget och kommer i från Wender Bremen i Tyska ligan. Han är 22 år och återigen har vi fått en ung och talangfull spelare till klubben. I dag kl 14:00 presenterades han på Bernabeu som ny Real Madrid spelare. Han var nöjd med ha kommit till klubben och sa så här: "Jag längtar tills jag kommer börjar spela. Det är en ära och ett nöje att få spela bredvid stjärnor som Cristiano Ronaldo och Kaká."
Det jag säger är att vi fans längtar också efter att får se dig spela. Jag tror han kan göra underverk i Real Madrid tröjan. En stor favorit som nu kanske förstår, framför allt efter U21 EM. 

Enligt Real Madrids ledning så kommer Real Madrid inte att värva någon mer spelare nu, det Mourinho har får han nöja sig med och det gör han nog. Men man ska aldrig säga aldrig för om det tycker upp ett bra erbjudande på en back så slår man nog till. Transfer fönstret är öppet till sista Augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0