Analys: Racing Santander - Real Madrid 0-2


Ingen Benzema mot Racing!!

Real Madrid vann Söndagens match mot Racing med 2-0 efter en riktigt tråkig match där Real Madrid gick på sparlåga i 90 min.


Det var en riktigt tråkig första halvlek som Real bjöd på istället var det Sergio Canales som i början av matchen kunde ha gjort det surt för sina framtida lagkamrater men hans lobb försök på Casillas gick strax utanför målet. Real Madrid tog istället ledningen på straff i den 23:e min efter att Ronaldo blivit kapad i straffområdet och som han ofta brukar göra tog han det själv på ett förre dömligt sätt 1-0 till Real. Men så mycket mer bjöd inte halvleken på som var kanske den tråkigaste i år.

I andra så började det spännande i alla fall för mig som spelat på Bwin på vad som skulle händer först i halvleken, Inkast valde jag och så blev det efter 3 gastkramande minuterar.. Utöver det så var andra inte någon bra halvlek det heller. Real ville inte anfalla och Racing kunde inte anfall pga att dom var för dåliga. I den 76:e min så avgjordes matchen av Higuain då han tog en perfekt löpning i djupled något som spelgeniet Guti såg och slog en perfekt pass till Higuain som enkelt kunde rulla in bollen bredvid målvakten. Higuain var inte bra i dag men han var inte ensam i den kategorin ingen kom upp till normal nivå i dag. Hoppas att det är bättre fart på killarna på Lördag. Jag hade även spelat handicap 2-0 till Racing så tror ni jag blev arg när Ronaldo missar öppet mål med några minuter kvar?. Men men sånt är livet vi vann i alla fall det var de viktiga i denna matchen. Nu är vi i serieledning inför El clasico på Lördag.

Granero vad gör han på plan? Han har inte uträttat något dom senaste 5 matcherna. Guti kommer in och är kung som alltid. Han hade även en riktig kanon i ribban. Metzelder gjorde det riktigt bra underskattad spelare, vist han ställdes inte på några större prov men. Varför varför varför får inte Benzema komma in i matchen?? istället låter Pellegrini en helt osynlig Higuain vara på planen i 90 min. Är han frisk måste han väl få speltid. När Higuain hade gjort sitt mål så tänkte man att det bara var en tidsfråga innan Benzema skulle få känna lite på det, men nej dum Pellegrini slänger in en junior som knappast kommer att vara med mot Barcelona. Förstår mig inte på Pellegrini i bland han tar så konstiga beslut så man blir mörkrädd. Ronaldo var het i går men han får nog ta å byta bort dom där lila skorna så han får lite fart på frisparkarna igen. Tillsist så får jag säga att jag blev imponerad av Canales han är ett mycket intressant framtids löfte.


Startelvan: Casillas, Arbeloa, Metzelder, Albiol, Marcelo, Diarra, Gago, Granero, Van Der Vaart, Ronaldo, Higuain.

Målskyttar:
0-1 Ronaldo 23´
0-2 Higuain 76´

Real Gula:
Albiol 9´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0