Inför: Almeria - Real Madrid


Dags att ta fram hjärtat!

Det är dags för mitt i veckan match igen och denna gången möter Real Madrid - Almeria på borta plan. Real Madrid som i Lördags förlorade El Clasico är nog väldigt revansch suget och kommer att ge allt mot Almeria det kräver jag. Jag vill inte se en repris ifrån förra året då man förlorade El Clasico då vann man knappt en match efter det. Ligan är inte avgjord ännu så det finns mycket att spela för. Barca har några svåra borta matcher så ingenting är omöjligt. Real Madrids skadelista har ökats på med några namn bland annat är Raul och Metzelder borta ifrån morgon dagens match. Övriga är Pepe, Kaka och Drenthe. Två överraskningar bjuder Pellegrini på när han tar ut truppen och det är backen Mateos och anfallaren Juanfran ifrån Castilla. Garay fick ta klivet ur truppen efter en katastrof match mot Barca. Jag hoppas att Lass, Guti och Benzema får starta matchen för det borde dem gjort mot Barca men Pellegrini gör sina val. Sedan vill jag se Ronaldo på sin ordinarie plats där han är som bäst alltså högerytter. Det var en spännande match när de båda mötes senast då slutade matchen 4-2 på Bernabeu. Jag tror det kan bli nå liknade denna gången. 4-1 är mitt tips.



Truppen:
Målvaker: Casillas, Dudek.
Försvarare: Arbeloa, Ramos, Albiol, Marcelo, Mateos.
Mittfältare: Xabi Alonso, Gago, Lass, Diarra, Guti, Van der Vaart, Granero.
Anfallare: Benzema, Higuain, Cristiano Ronaldo, Juanfran.


Plats: Mediterranean Games
Avspark: 20:00
Tv: Tv4 sport, Canal Plus 2
Tips: 1-4

Lite stressade just nu ska dra iväg till Cypern på semester så Bloggen kommer inte vara aktiv ifrån Lördag 17/4 - 27/4. Dessutom kommer det vara lite aktivitet under dagarna fram till jag åker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0