Alonsos tankar inför fortsättningen!

Xabi Alonso är mycket nöjd med att vara en av de spelarna som anslöt till Real Madrid denna sommar. I en träff med tidningen Goal säger han att han aldrig sätt så mycket talang och skicklighet i en och samma klubb. Han är även väldigt tacksam för allt Liverpool gjort honom. Han hyllar sin gamla klubb och ser framemot att spela för Real Madrid. Här kommer en liten del av vad han sa i träffen med Goal:

"Jag börjar en ny tid i Real Madrid och jag kommer att vara evigt tacksam mot Liverpool, eftersom de är en mycket speciell klubb."

"Jag har aldrig sett så mycket kvalitet tillsammans och jag har inte kunnat drömma om att en grupp skulle kunna bjuda på så mycket talang. Jag ser framför mig och se Kaka, Ronaldo, Benzema, Raul. Vilken lyx!"

"Efter så många år i Premier League kan det vara svårt att anpassa sig till takten i La Liga, där man spelar mer på fötterna. Cristiano Ronaldo kommer anpassa sig till spelet i La Liga.. Med den talang han har, den individuella teknik och med det skottet, så kommer han inte ha några problem..”

"Real har haft det svårt i CL dom senaste 5 åren men någon gång måste det vända och varför inte i år. En final på Bernabeu skulle vara kul!"

"Jag vet inte om vi är bättre än Barcelona eller inte, det får vi ta reda under säsongen. Vi kan inte fokusera på dem. Vi måste koncentrera oss på vad vi gör dag för dag, försöka förbättra oss steg för steg och utveckla en stark känsla av samhörighet."



Källa: Goal, Real Madrid


Kommentarer
Postat av: Flo

Ni ska vara glada att ni fick Alonso. Helt fantastisk playmaker! Jag tror han kommer bli en stjärna redan första året i La liga!

2009-09-09 @ 12:55:40
URL: http://arrubasfotboll.blogg.se/
Postat av: igge

Ja det är vi=) han är en grymt duktig.. hoppas han kan bli i Xavis klass.

2009-09-09 @ 16:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0