Match Analys: FC Zurich - Real Madrid C.F

Real Madrid vann kvällens match mot Zurich med 2-5, efter två mål av Ronaldo på frispark. Det var en härligt kväll i Zurich, perfekt för att inleda säsongens Champions League spel. Real Madrid startade matchen med några överaskningar i uppställning, man ställde över Marcelo och Benzema för istället låta Drenthe och Higuain starta. Matchen började och man fick en dröm start på CL säsongen efter 27 minuter så bjöds Real på en frispark och från 25 m så fick Cristiano Ronaldo sätta den i mål, en sak som han har gjort så många gånger i Manchester U, men inte lyckats med i Real Madrid för en nu. Sju Minuter senare var det dags för just nummer 7 Raul att sätta tvåan, detta efter att Higuain fått en "felträff" på ett skott och istället vart det en perfekt pass till Raul som bara kunde styra bollen i mål från 2 meter. Real fick inte nog, precis innan halvtid ökade man på ledningen, denna gången fick Higuain till en fullträff i stället och ställningen var 3-0 till Real Madrid i halvtid. I andra halvlek så tror jag Real Madrid spelarna gick ut med en känsla att matchen var avgjord, men Zurich spelarna ville annat. I den 64 minuten så kom Casillas fel ut i en situvation efter att försvaret misslyckats med att ställa offside, domaren blåste en mycket tveksam staff. En straff som Margairaz slår i mål otagbart för Casillas. Real Madrid hann knappt ta avsparken innan chock nummer två kom, för i den 65 minuten så reducerade Zurich till 2-3 efter mål av Aegerter på hörna. Då vart det en riktigt nerv pirrande match men närmre kom man aldrig tack och lov. Real vaknade till igen och i den 89 minuten så punkterade Real Madrid matchen efter att Cristiano Ronaldo åter igen slagit in en frispark och allt tjafs om att det inte funkat för Ronaldo vid frisparkarna kan vi nu lägga bakom oss. Guti som kom in i den 67 minuten i stället för Higuain satte slutresultatet med en riktigt snygg lobb över målvakten till 2-5 och tre poäng var säkrade i premiären. I överigt var det en riktigt hård match med många gula kort, sammanlagt delades 8 kort ut och konstigt nog var 6 av dom till Real Madrid spelare. Matchen positivaste besked måste iallafall vara Ronaldos två frisparks mål, det första från 25 meter var riktigt hårt så målvakten han inte få upp handen, men det andra kanske han borde tagit istället styrde han upp den i nättaket. Men vad gör de, jag är glad att Ronaldo har fått igång målskyttet och frisparkarna det kommer göra att Real vinner många matcher framöver. Alonso börjar komma in i sin spelfördelarroll i dagens match gick dom flesta anfall igenom honom och han gjorde det mycket bra tills han fick kliva av pga skada. Higuain visade att han vill spela, det kommer bli en riktigt bra kamp mellan honom och Benzema som börjat säsongen lite krampaktigt. Nästa match är den 30 sep mot Marseille på hemmaplan. Då kommer Heinze tillbaka på besök, Heinze som förövrigt gjorde lagets ända mål mot Milan i den andra matchen i gruppen. Milan vann med 1-2 Inzaghi två målsskytt.


Byten: Alonso Ut - Gago In, Higuain Ut - Guti In

Målskyttar:
0-1 27 min, Ronaldo
0-2 34 min, Raul
0-3 45 min, Higuain
1-3 64 min, Margairaz Straff
2-3 65 min, Aegerter
2-4 89 min, Ronaldo 
2-5 95 min, Guti

Gula Kort Real Madrid:
Kaka, min 16
Drenthe, Min 23
Casillas, min 63
Gago, min 68
Guti, min 73
Lass, min 82

PS: Det kommer inga spelarbetyg från den här matchen, jag såg inte hela pga att jag inte har Viasat, så jag kan inte ge en rättvis bedömning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0