Van Nistelrooy talar ut!

I dagarna passade Marca på att intervjua Real Madrids striker Ruud Van Nistelrooy. Efter att ha missat nästan 9 månader av fotboll så är han nu äntligen tillbaka efter att han fick göra ett inhopp mot Rosenborg för ungefär en vecka sen. Det är en knäskada som hållit Ruud borta från fotbollsplanen men förhoppningsvis så ska skadan vara läkt så att han kan spela för fullt igen. Många, inklusive jag hoppas på att Ruud ska komma tillbaka till den toppform som han hade innan han vart skadad, då han öste in mål och var en av dom bästa anfallarna i världen. Men nu är det en ny säsong och Ruud bryter tystnaden i en intervju med Marca och säger så här:

" Jag är mycket bättre fysiskt och känner mig som en ny spelare. Det känns som jag är tre år yngre nu för tiden. Jag har kommit tillbaka från min skada för att ta en plats i Real Madrids startelva min nivå nu är hög och min läkare säger att jag har tre år kvar på elit nivå, så jag har mycket kvar att ge. "

Det har ryktats en hel del om att Van Nistelrooy ska lämna Real denna sommar, många klubbar har varit och slitit i honom men tillslut valde han att stanna.

" Det hade säkert varit lättare att ta en plats i en mindre klubb men mitt hjärta sa till mig att stanna i Real Madrid. Jag vet att jag kan göra mycket mål än, jag är en bra avslutare och det vill jag visa i Real Madrid. Real Madrid har ett otroligt bra lag och framtiden ser ljus ut, C Ronaldo och Kaka kommer spela i Real Madrid i många år framöver. Båda två är fantastiska spelare. Jag är glad att jag har fått spela i två stor klubbar i mitt liv och jag är glad att jag är här just nu. "




Källa: Marca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0