Match rapport: Espanyol - Real Madrid

Nu är det en timme till match start och det är lite ändringar i startelvan mot vad jag tidigare skrev. Enligt Marca så kommer denna startelvan få förtroendet, efter ett utalande som Pellegrini gjort tidigare på Presskonferansen: "Vi måste rulla runt på spelare, det är en lång säsong och vi kan inte spela på 11 spelare hela säsongen. Dessutom har vi Champions League på Tisdag så några kommer att vila"

Trolig startelva Real Madrid: Casillas, Marcelo, Albiol, Metzelder, Arbeloa, Guti, Alonso, Granero, Kaka, Higuain, Benzema.

Startelvan i Espanyol: Kameni, Garcia, Forin, Pareja, Roncaglia, Moises, Verdu, Garcia, Alonso, Nakamura

Publik: 40,000 Fullsatt

Matchstart kl 20:00:
Min 1.
Matchen är igång!
Min 20. Casillas gör en otrolig reflexräddning.. Tack Casillas!
Min 39. Marcelo får skjuta på direkten men Kameni gör en monster räddning så det inte är sant.
Min 39. Måål 0-1 till Real Madrid av Granero, efter vägg spel med Kaká.
Min 45. Första halvlek slut, 0-1 till Real Madrid.

Sammanfattning:
Planen är under all kritik, men det är inget ursäkt till att man inte har bättre passningsspel än vad man har. Espanyol klarar av det då ska Real Madrdi kunna höja sitt tempo i passningsspelet. Kaka börjar så smått komma igång men kan mycket mer. Försvaret är som en jävla swicherost. Espanyol kan gå in och skjuta utan att en ända Real spelar är i närheten. Vill se ett bättre Real Madrid i andra halvlek. Men vi spelar inte med det bästa laget heller. Guti är inte i närheten av Lass just nu som sitter på bänken. Ronaldo och Raul är också på bänken.
En hyllning till Casillas som har spelat i Real Madrids A-lag i 10 år på dagen! Skulle sitta fint med en nolla.

Andra halvlek:
Min 46. Espanyol gör avspark.
Min 65. Byte: Benzema ut - Ronaldo in.
Min 77. Mååål 0-2 till Real Madrid efter mål av Guti!! Kakas mål efter ha fintat bort backen upp på läktaren och spelat snett bakot till Guti.
Min 80. Byte: Kaka ut - Lass in
Min 91: Måål 0-3 till Real Madrid av våran superstar Cristiano Ronaldo!!! långpass av Guti som gör Ronaldo fri från kanten och han rullar den mellan bena på Kameni.. så läckert..
Min 93. Matchen slut 3-0 till Real Madrid.

Mycket bättre spel i andra halvlek. Kul att se Real Madrid rulla boll och skapa chanser.

Kommentarer
Postat av: Flo

Underbart spel igår. Skönt att Ronaldo fick sätta dit den också. Guti var taggad. Kan ha varit den hetaste på planen:)

2009-09-13 @ 13:20:29
URL: http://arrubasfotboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0