Intervju med Ronaldo!

Med fem mål på dem fyra inledande matcherna har Cristiano Ronaldo sätt till att vara i skytteligan ledning, dessutom är han den spelare som startat en säsong bäst i Real Madrid igenom tiderna. I en intervju med Spanska Telecinco så säger han att han är nöjd med att fått en bra start på sin karriär i Real Madrid, men han vill samtidigt påpeka att det alltid är laget som går i första hand.

"Laget kommer alltid först. Jag gjorde mål mot Villarreal, och att göra mål ökar självförtroendet, men de tre poängen som vi tog är det jag prioriterar i första hand."

"Jag såg en tydlig väg när jag fick bollen från min mittfältet plats och gick rakt mot målet. Jag tillägnade Raul målet eftersom innan matchen sa han till mig att jag skulle göra mål. Jag vill tacka gud för att det går så bra som det gör, och det är på grund av mina lagkamrater också. De hjälper mig mycket."

"Jag visste att det skulle gå bra. Jag behövde bara ha tålamod och hålla mig till samma plan som jag hade i Manchester. Jag förstår att det finns människor som inte gillar vad jag gör på planen, men det är bara mitt sätt att spela. Det är den jag är och jag kommer att fortsätta att vara den personen."

"Jag är lycklig i Madrid. Jag tar en bit i taget. Jag ville komma hit för en tid sen och klubben hjälpte mig att göra det till verklighet. "

"Folk väntar på oss när vi lämnar Valdebebas och jag kan känna deras stöd. Vi stannar när vi kan för att de vill visa oss att de stöder oss. De motiverar oss att fortsätta jobba hårt."

"Barca är ett bra lag och har en samspelt trupp. Vi kommer att gå head to head hela säsongen, så vi får se vem som kommer vara i topp när säsongen summeras!."


En riktig lagspelare!!


Källa: Real Madrid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0