Intervju med Benzema!


Vid presentationen av den franska versionen av EA: s FIFA 10, när Benzema visas på försättsbladet, intervjuade Realmadrid.com anfallaren om hur säsongen ser ut.

Det måste vara en stor ära att finnas på omslaget till ett spel som FIFA 10? 
Verkligen. Jag har varit med på omslaget tidigare, men jag dök upp på sidan. Nu är jag i mitten och det känns bra.

Brukar du spela Fifa?
Ja, när jag umgås med vänner.

Om du var ordförande i en klubb och du skulle värva en spelare från Real Madrid, vem skulle det vara?
Jag skulle värva hela laget. Jag är lycklig som har så bra lagkamrater som är så begåvade.

Hur många mål skulle du vilja göra denna säsongen?
Jag har inte en exakt siffra i åtanke. Det viktigaste är att laget vinner och gör mål.

Har du någonsin drömt om att vinna Champions League?
Jag skulle älska att vinna det och nu spela jag för ett lag som har vad som krävs. Därför är förväntningarna  höga och vi känner en oerhörd känsla av ansvar.

Vilka är era främsta rivaler i La Liga och Champions League?
Barcelona, Atletico Madrid och Valencia är våra huvudkonkurrenter i Spanien eftersom de alltid brukar göra bra ifrån sig. Milan, Chelsea, Manchester, Inter och Barcelona är våra största rivaler i Europa.

Förväntar du dig samma typ av spel som vi såg mot mot Deportivo Coruna i nästa match?
Jag tror att vi kommer att spela ännu bättre mot Xerez. En arena som den Bernabeu får dig att vilja spela bra och göra mycket mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0