Förberedelserna har börjat!


Jag är ledsen!

Som dom flesta såg under Lördagens match så bjöd Royston Drenthe på en riktigt ful tackling på Marc Bertran, som lede till att Bertran var tvungen att lämna plan skadad. I dag vill Drenthe be om ursäkt för tacklingen och säga att han är ledsen för sin klantighet.

"Jag har pratat med honom i telefon och bet om ursäkt, det var inte meningen att träffa. Det kan hända i en sån här sport, men det är oftast inte meningen. Jag respekterar Bertran och jag är ledsen att se honom skadad i tre månader. Jag talade med honom och jag är glad att han tog emot mitt samtal" Säger Drenhte!

Men någon säger mig att det inte är sista gången vi får se Drenthe spela på det sättet. Med tanke på att han gjort det varje match han spelat! En ovårdad spelare tyvärr som vill för mycket!

Idag börjar förberedelserna inför Marseille matchen som spelar på Onsdagen. Laget tog även det officiella lag kortet i dag som säkert kommer att pryda många datorers skrivbord. Efter Pellegrini vanliga team talk, återvände dem tre skadade spelarena Arbeloa, Metzelder och Van Nistelrooy till gymmet även Guti, Kaka och Lass gick ditt för att köra. Övriga gruppen körde uppvärmning och sedan gick dom på en hinderbana som Pellegrini ställt upp, Banan startade med boll och avslutades med boll allt för att förbättra kontroll och Passningsspelet. Ronaldo, Pepe, Ramos och Benzema tog en jogging tur runt tränings fältet som bara stora stjärnor kan göra.

På Onsdag får vi hoppas att Real Madrid plockar fram ett bättre spel än vad dom visade upp mot nykomlingen Tenerife. Kaka kommer vara på plan från start något som kommer att ge mer fart i Real Madrid spel. Kaka är på gång och för varje match han spelar så blir han bara bättre. Benzema fick äntligen göra mål något som jag tror får igång honom, för ett tag såg han ut som ett Huntelaar fall som gick runt och såg helt vilsen ut. Jag tippar på 3-1 till Real Madrid!


Gago, Higuain och Marcelo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0