Analys: Real Madrid - Xerez

Match nummer 3 för säsongen och denna gången stod Xerez för motståndet. Kvällen startade hur bra som helst för Real, redan efter 45 sek tar miljard Ronaldo bollen korsar planen och skjuter 1-0 till Real Madrid. Där efter hade Raul och Kaka ett jätte läge att öka på ledningen men bollen gick utanför. Så här långt gick det som man hade tänkt. Men efter det tidiga forceringen vet jag inte vad som hände med Real Madrid man började slå fel pass, inläggen fanns det ingen känsla i och man började att underskatta motståndet totalt. Tempot gick ner och Xerez kunde parkera sig med 10 man i straffområdet som en kött mur. Real försökte i det låga tempo att såga sig igenom utan framgång. Så första halvlek kan vi lägga bakom oss för Real spelade inte bra. I den andra fortsatte det att gå tungt till en början, men man byte in Granero och Guti som satte igång passningsspelet och rörelsen i laget. Plus att Xerez såg sin chans att ta poäng när det bara stod 1-0 till hemmalaget och därför flyttade upp spelet. Men det skulle man aldrig gjort för Real tog direkt vara på ytorna som blev och i den 75:e minuten var det återigen dags för våran storstjärna Cristiano Ronaldo att göra mål denna gången på en hörna som han nickade in. Hans 6:e mål på 4 matcher inte illa från en yttermittfältare. Från denna stund fick vi se ett Real Madrid som vi vill se dom för på 7 minuter gjorde man tre mål. I 78: minuten fick Guti som är i grym form dra till på volley från 5 meter och målvakten var chanslös, 3-0 till Real. I denna stund var matchen vunnen. Men då passade Benzema som varit osynlig i hela match på att öka på ledningen till 4-0, hans första tävligs mål för säsongen. Viktigt för Benzema som har haft en tung start på säsongen kanske kan han komma igång med målskyttet nu. Benzema kan mer och måste nog visa det med tanken på att vi har glödheta anfallare på bänken som tex Van Nistelrooy som blev inbytt i den 79:e minuten och 10 minuter senare gjorde han 5-0 i sin comeback. Detta blev också slutresultatet i match. Jag tror Real underskattade motståndet väldigt mycket, framför allt efter den smakstart man fick. Benzema måste nog börja röra sig mer på topp, efter hans mål visade han riktigt bra spel, synd bara att det ska ta 80 minuter innan han kommer igång mot ett lag som Xerez . Van Nistelrooy och Benzema hittade varandra mycket bra den korta stund man spelade tillsammans. Något att bygga vidare på kanske? Raul och Higuain verkar ju hitta varandra bättre än Raul och Benzema gör.. Sen måste man ju berömma Van Nistelrooy som alltid gör mål. När han fick bollen viste man att den skulle sitta och han lägger den iskallt mellan bena på målvakten så vackert. Backlinjen släpper inte in mål vilket är bra men jag tror inte det håller emot bättre lag, Albiol förlorar för många nickdueller och Garay hamnar fel ofta. Sen att Marcelo är mer på motståndarnas planhalva än sin egna gör det ju inte lättare för dem två i mitten. Pepe kommer vara mycket välkommen tillbaka. Något som Ramos var i dag lite ringrostig kanske man det syns att han har potential. Tre poäng blev det i alla fall och Ronaldo fortsätter att göra mål, bättre godnatt saga kan man inte få!!


Målskyttar:
Min 1, Ronaldo
Min 75, Ronaldo
Min 78, Guti
Min 81, Benzema
Min 89, Van Nistelrooy

Byten:
Min 60, Raul Ut - Granero In
Min 69, Kaka Ut - Guti In
Min 79, Ronaldo Ut - Van Nistelrooy In


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0