Fifa 10: Säsongen är igång!

Då var äntligen Fifa 10 ute och så här en vecka efter kan man ha sina funderingar på vad som är bra eller inte. Själv tycker jag det är ett grymt spel efter att gett det lite tid. Första kvällen var jag så arg så spelet flög ut igenom fönstret från högsta vångingen, så tur är så höll det och efter några timmar till med spelet så kan man nu njuta av ett spel på hög nivå förutom alla dessa buggar som finns i spelet. Äntligen får man spela med ett Real Madrid som håller lite klass, Ronaldo, Kaka och Benzema är grymt bra men ändå undeskattade, framförallt Ronaldo som knappt kan springa ifrån den sämsta backen i spelet. Sedan kan man bli grymt arg på alla dessa missar som sker när en spelare vända upp från 6 meter och får skjuta mot mål, IRL så missar inte en spelare mål med 3 meter varje gång. Då ska det nämnas att jag är bra på Fifa och vet hur man skjuter och placerar in bollen i mål. Jag har säkert över 2000 online matcher i bagaget, plus de tusen och åter tusen matcher jag spelat med polare. Så man kan bli tokig när man vinner skotten med 20-2 i en match, men torskar matchen med 1-0. Men allt kan hända i fotboll eller hur är det man säger. Sen kan jag bli grymt arg när man kollar på Barcelonas lag och se en spelare som Puyol som ligger på 88 som standard det är pinsamt, hyfsat överskattad spelare. Samtidigt ser man Ronaldo och Kaka på 89-90. Sedan kan vi ta upp Zlatan det finns ingen spelare som kan trycka undan honom i en närkamp plus att han är snabb som ett spjut och två huvud längre än de flesta spelarn vilket gör att han vinner varje luft duell. Något jag inte sätt på riktigt. Men åter till Real Madrid som är det finaste laget att vara eftersom jag är Madrid Fan. Tyvärr vart det ju torsk i helgen mot Sevilla och det kommer förmodligen att göra att alla spelare blir dåliga något som är fel, att spela 2-1 mot Sevilla är bra. För som alla såg så kunde det varit mycket mer något som Barcelona kommer att på känna på för de har inte någon Casillas i mål. Men jag tycker att nya Live Season 2.0 är grymt kul och gör spelet mer verklighets troget. Något som är bra! Sen är det bra att man kan träna frisparkar på arenan och att få trixa med Ronaldo och Kaka är grymt kul men en spelare som jag tycker är bäst är Guti, han är en riktigt bra avslutare och har gjort de flesta målen online tillsammans med Benzema. Nu har det inte gått så bra online. Som Real Madrid spelare får man alltid möta Barcelona vilket är årets Bugglag som får allt med sig (förra året var det Man U), returer hamnar alltid hos Barca spelare som kan slå in den i tomt mål spelar ingen roll om det är 5 vita och en polkagris bollen hamnar alltid hos Polkagrisen Messi, Zlatan eller Hendry. Vid brytning så gå en slump boll alltid tillbaka till Barca spelare, man vinner alla närkamper, mm orkar inte dra allt. Fifa är ett grymt spel men det har sina brister här är dem:

  1. Målvakerna står på halvdistans, vilket gör att det är för lätt att lobba in bollen!
  2. När en spelare tar emot en boll så tar det för långtid att göra något med den!
  3. Vid brytning så går alltid bollen tillbaka till motståndaren!
  4. Skott från klara lägen går oftast utanför mål! 
  5. I Karriär läget finns det mycket som behöver göras, många buggar finns att jobba med!


 PS: För dig som har Fifa 10 och ett PS3 så är du välkommen att adda mig för en match:  igge_mellberg är mitt ID.

 


Kommentarer
Postat av: tja

hur lobbade man på fifa 10 ? har ps2

2009-10-14 @ 12:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0