Raul behåller skorna ett tag till!!


"Tiden kommer att visa att Pellegrini tar de rätta stegen och att han kommer att bygga ett mästerskaps lag" Orden kommer från våran lagkapten Raul som nu är 32 år gammal och är inte reda att lägga skorna på hyllan ännu. Han är säker på att Real Madrid snart kommer att var tillbaka på sin absoluta topp nivå och då vill han vara med, säger han.


Hur mycket fotboll har du kvar i dig?
Lite mindre varje dag, men jag tänker fortsätta att kämpa och njuta av spelet, så vi får se hur länge jag håller på.


Ser du dig själv avsluta din karriär i Real Madrid eller finns de en chans att det skulle kunna hända någon annanstans?
Min dröm var att börja och sluta här, men omständigheterna förändras och beslut ibland måste göras. Jag tror att Real Madrid - Raul relation är svår att bryta, så jag hoppas att avsluta min karriär här.


Hur ser du på Pellegrini situationen? Han har förmågan att leda denna grupp till titlar?
Pellegrini kan den här ligan väl. Han vet vad han vill, han vill att vi ska spela bra fotboll och han vill förbättra oss hela tiden. Hans idéer går hand i hand med Real Madrid och klubbens historia. Tiden kommer att visa att Pellegrini är rätt och han kommer att bygga ett mästarlag.


Kan Real Madrid vinna dubbeln?
Vi måste ta en sak i taget. Vi kan slinka ditt om vi inte uppträder proffsigt, vilket vi inte gjorde i Copa del rey. Vi hoppas kunna göra denna grupp till ett vinnarlag, med detta nya projekt som startat och alla nya spelare som kommit så har vi bra förutsättningar.


Funkar alla nya stjärnor ihop med alla andra i laget?
Cristiano och Kaka är bra personer och mycket professionella. Jag blev förvånad över att se hur ödmjuka de var. Laget är väldigt jordnära. Casillas har spelat här i elva år, Guti ett år mindre än mig ... Vi vann två raka titlar nyligen tack vare lagets enighet, så jag tror att vi kommer att lyckas med de nya spelarna också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0