Metzelder firar Födelsedag!


Christoph Metzelder, som i dag firar sin 29: e födelsedag, satte sig med Realmadrid.com för att kommentera hans speciella dag och lagets kommande schema med matcher.

Hur mår du och hur känns det att fylla år?
Bra. Jag är frisk och väl tränad. Min familj kommer i dag så jag är glad för det. Kommer bli en trevlig dag..


Hur ska du fira?

Jag ska bara koppla av med min mamma, mina bröder och mina vänner. Jag kan inte vänta på att få smacka på min mammas traditionella tyska äpple tårta. Jag älskar spansk mat, men jag saknar min mammas mat.


En bra present skulle kanske vara ett derby seger?

Vi har vunnit de fyra senaste matcherna mot Atletic och hoppas att förlänga denna svit. Det kommer att bli tufft eftersom lag med ny tränare är oftast väldigt motiverade, men låt oss hoppas att fallet inte blir på på lördag. Jag skulle älska att spela på Vicente Calderon eftersom det är en arena jag har ännu inte lägga till på min lista.


Och det bästa skulle vara en vändning mot Alcorcon på tisdagen? 

Vi spelade dåligt i första Matchen och vill vända på det på Bernabeu. Mycket beror på de första minuterna och huruvida vi får in ett tidigt mål.

Grattis Metzelder från Real Madrid Forever!!

Källa: Real Madrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0