Intervju med Higuain!


Higuain har spelat bra den senaste tiden och har förtjänat en plats i Pellegrinis startelva. Har gjort flest mål av anfallarna och kommer starta mot Zurich nu på Onsdag. Här berättar han själv lite om framtiden:


Alla tänker på matchen på Camp Nou, men ni måste vinna matchen mot Zürich först??..
Folk spelar upp för stora bilder inför matchen mot Barcelona, men Onsdagens match är lika viktig. Vi måste fokusera på Champions League, och efter att gjort en bra match med seger där så kan vi börja tänka på matchen mot Barcelona.


Känner du dig redo att spela 90 minuter i båda matcherna?
En fotbollsspelare vill spela hela tiden. Jag kommer att bli mycket glad om jag är uttagen att spela i båda matcherna. Det vore en ära och jag skulle försöka göra mitt bästa.


Hur skulle du vilja Barcelona - Inter Milan matchen slutar?
Mina medspelare och jag bara tänker på Real Madrids match. Vi vill få ett bra resultat och undvika att komplicera vår situation.


Vad betyder Cristiano Ronaldo för laget?
Han är en mycket bra spelare och vi är glada för hans comeback i detta skede. Han är mycket viktig för laget.


Kommer Ronaldo göra det svårare för dig, och göra så du hamnar på fel plats?
Tvärtom. Stora spelare hjälpa lag att spela bättre. Han är en stor fotbollsspelare och jag hoppas att han hjälper oss så mycket han kan.


Hur kom du stöta Guti i träningen?
Vi kolliderade under träning. Det var synd. Vi pratade om det och det finns inga problem mellan oss.


Hur mycket spektakel kommer Clasico förlora om Messi inte spela?
Jag vet inte. Jag tillhör denna klubb och titta bara på vad som händer i mitt lag. Vi är laddade för att spela på Camp Nou. En seger skulle vara mycket viktigt för oss. Det är roligast om de bästa spelarna är med i El Clasico från båda lagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0