Spelar Betyg: Milan - Real Madrid

Det var en rätt tråkigt match att kolla på i kväll, Real Madrid spelarna gjorde ändå en godkänd insatts i dag. Här kommer spelar betygen spelare för spelare med betyg skalan 1-10:

Casillas: 5
Har inte mycket att göra i dag. Gör en fin räddning på Patos friläge men annars var det mest att plocka upp förlång slagna långbollar från Milan spelarna. På staffen var han chanslös. Ronaldinho kan i alla fall så straffar fortfarnade.

Ramos: 7
Var riktigt bra i dag, följde med upp i anfallen och jobbade hem för att vara med i defensiven. Höll Ronaldinho borta från farligt område hela match. Ramos är en kämpe det visade han i dag.

Pepe: 6
Olyckligt på straffen men jag hävdar att det inte var straff. Pepe slarvar lite i bland och kan se lite loj ut. Men gör ett bra jobb i det stora hela. Han får minus för missen i slutet som så när friställde Inzaghi!

Albiol: 5
Gör en match som han alltid gör, sticker inte ut nå speciellt och gör sitt jobb. Lite klen i vissa lägen. Måste tuffa till sig mer tycker jag!!

Arbeloa: 5
Gör ett godkänt arbete mot Pato som inte gör något mål iallafall. Men det syndes att han hade problem med snabbheten. Ska vara glad att det stannade vi ett gult i kväll.

Lass: 4
Nog sliter han alltid men sällan har jag sätt en Lass med sämre bollkontroll. Han kunde varken slå en pass eller ta emot en pass i kväll utan att sjabbla. Nej, Lass kan bättre än så här. Spelade upp sig lite ju längre matchen gick.

Alonso: 5
Spelar alltid enkelt och slår sällan en dåliga pass. Lite feg i bland, måste våga mer jag tycker det är lite för mycket 3 meters pass som inte ger något. Men så länge han spelar säkert och bra så får vi leva med de!

Marcelo: 6
Gjorde en mycket bra match där han försökte utmana och lyckades några gånger. Hade ett farligt skott men Dida räddade. Har en enorm snabbhet som han utnyttjar bra!! Ser ut att trivas bättre på mitten trots att han hävdar motsatsen.

Kaka: 6
Hade några bra skott men lyckas inte få till de. Skottet vid målet som Benzema gör är det en styrning på som ställer Dida annars hade han tagit det med. Kaka lever inte upp till förväntningarna men han kanske kommer igång till helgen när Ronaldo är tillbaka. Tycker att Kakas första tach är för dålig nu förtiden.

Higuain: 1
Jag tror laget glömde Higuain på flygplatsen för på plan var han inte. Higuain har väldigt svårt i dem stora matcherna och så var det i dag också tyvärr. Inte ett skott på mål hade han, det var knappt att han rörde vi bollen och gjorde han de så tappade han den. Nej du tog inte chansen nu när du hade förtjänat den. Men hoppas på dig ifrån start i derbyt i helgen i alla fall.

Benzema: 7
Var skott villig som få, skjut på allt som rörde sig. Tyvärr inte så väl riktat alla gånger. Dag att lära dig någon ny fint eller ta en löpning för ovanlighetens skull, nu blir han väldig lättläst. Gör ett mål därav högre betyg.

Inhoppare:

Raul, Van Nistelrooy:
Spelade för kort stund!

Domaren: 2

Kommentarer
Postat av: Igge

Danne du har inte änns sätt matchen så varför yttra dig?? Om någon säger att higuain var bra så har dem inte sätt matchen heller, han tappade bollen hela tiden och syndes inte alls. Lass spelade upp sig men började väldigt dåligt. Han kan visa en betydligt bättre inställning till match, mot vad han gjorde i går. Man kan inte gå ut i en match och slå bort de 10 första passen när real trycker på hela tiden. Men han sliter alltid det skrev jag också.. Men det gör Rune i div 8 också..

2009-11-04 @ 14:10:11
Postat av: Igge

Det är ju min blogg det är mina tackar och mina betyg.. jag sätter väl de betyg jag tycker. Jag jag ju inte sätta betyg efter vad kalle i kiruna tycker.. Det är ju jag som tycker det.. Detta är ingen Svenska fans, detta är en blogg där jag skiver vad jag vad jag tycker och tänker..

2009-11-04 @ 14:13:36
Postat av: igge

hehehe ja det beror säkert på betygen.. haha du är smart du Danne. Ingen tvingar dig att vara här och skriva eller besöka.. så ge upp!

2009-11-06 @ 11:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0