Xabi Alonso firar födelsedag!


Xabi Alonso fyller 28 år på onsdag. Real Madrid är laddade för att möta FC Zürich på Bernabeu och spelaren (Alonso) anser att en seger mot dem skulle vara en riktigt bra födelsedagspresent. I en Intervju med Real Madrid.com så berättar han om tankarna inför sin födelsedag och matcherna framöver:


Din födelsedag är på onsdag. Det kunde vara en perfekt present med en seger mot FC Zürich, eller hur?
En seger mot FC Zürich är avgörande. Vi vill vinna matchen och jag hoppas att det blir våran biljett till åttondelsfinalen. Det skulle vara en fin födelsedagspresent.


De har inte lyckats så bra i Europa, men de visade att de kan besegra vilket lag som helst när de vann på San Siro?
Alla lag kan besegra dig om du inte gör ditt bästa. Zurich förvånad Milan genom att besegra dem med 1-0 i Italien. Vi kommer att få det svårt om vi inte är i toppform.


5-2 vann ni med i Schweiz. Jag antar matchen på Bernabeu kommer att vara nå liknande, att Real Madrid dominera från början och Zürich kommer att försöka försvara sig och sedan kontra?
Vi hoppas att kunna kontrollera matchen från start. Att göra ett tidigt mål kommer att vara avgörande för att hindra dem ifrån att växa med uppgiften. Vi måste spela smart och vara försiktiga.


Vad är lagets mål i gruppspelet?
Vi vill vara bland dem 16 lagen som går vidare. Det skulle vara ännu bättre att göra det som gruppledare. Vi är beroende av hur Milan spelar eftersom de har vunnit målskillnaden mot oss. Vi får vänta och se.


Vad är de bästa för Real Madrid, Milan seger, oavgjort eller Marseille seger?
Jag skulle föredra att vårt pass till nästa omgång blev klart i kväll, även om det innebär att både Milan och vi vinna våra hemmamatcher. Jag vill ha tryggheten av att vara bland de 16 som går vidare. Vi spelar för ledningen i den sista matchen.


Cristiano Ronaldo kommer att göra sin comeback i matchen. Vad bidrar han med till laget? Hur viktig är han?
Cristiano är en viktig spelare tack vare sitt speciella fotboll kunnande, teknik och allt, men han behöver tid för att anpassa sig igen eftersom han inte spelat på länge. Vi vet att han är viktig, men vi kan inte begära att han ska vara 100% just nu.


Hur är Pellegrini?
Han är en avslappnad tränare med mycket sunt förnuft. Han vet vad han vill. Jag tror att det är mycket viktigt.


Vad önskade du dig oftast på din födelsedag som barn?
Jag brukade önska mig fotbollsskor eftersom jag brukade förstöra dem rätt fort. Jag önskade mig också fotbollar. Jag ville ibland ha matchtröjor från olika lag.


Och vad önskar du dig nu när du är 28 år?
Jag begär inte för mycket. Jag önskar att jag kan undvika att bli skadad och att vinna en titel med laget eller fler.



Tillsist vill jag på Real Madrid Forever önska Alonso ett stort Grattis på födelsedagen och lycka till i kvällens match!!


Kommentarer
Postat av: arruba

Alonso är grym! Grattis på dig:)

2009-11-25 @ 17:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0