Intervju med Marcelo


Marcelo satte sig med tidningen AS för att diskutera lagets senaste vinst mot Getafe och deras Champions League-möte mot Milan i veckan.

Hur har laget hantera den första lilla kris som laget varit inne i?
Vi hade en tuff vecka på alla fronter och vi visste att det var viktigt att slå Getafe för att hålla jämna steg med Barça och för att få bra självförtroende till våran match mot Milan. Fansen ska inte behöva se sitt lag förlora med 4-0 som vi gjorde i Alcorcon. Vi har rannsakat oss själva och nu ska vi spela bättre!


Hade vinsten mot Getafe mer betydelse än bara tre poäng?
Den gav möjligt för oss att sätta press på Barca. Vår laganda förbättras mycket. Vi spelade för varandra där ute och sprang mycket. Vi är nu bara en poäng ifrån Barcelona. De är ett bra lag, men det är vi också.


Varför var de så stor skillnad mellan lördag resultat och det mot Alcorcon?
Det dagliga arbetet har inte förändrats från då och nu. Såna saker händer ibland på ett sätt som vi inte kan förklara. Människor måste ha lite mer tålamod. Vi spelade inte vårar fotboll. Vi vill bara glömma den föregående veckan och se framåt.


Känner du dig mer bekväm på mittfältet?
Som ytter i Europa så ska man anfalla mycket plus att man ska spela i defensiven också, i Brasilien så är det bara attack som gäller och inte mycket defensiv. Som mittfältare har jag större frihet, vilket är anledningen till att jag sticker ut mer när jag spelar där. Jag gillar att spela i anfallet, men jag känner mig nog mer bekväm som en vänsterback.


Laget såg mycket väl organiserat med dig på ena kanten och Kaka på andra kanten?
Vi var bra organiserade mot Getafe, men det beror på oss, inte coachen. Vi kan slå alla när vi spelar bra.


Har du hämnd i åtanke inför morgondagens match mot Milan?
Inte hämnd, men vi ska ta chansen som finns, för vi vill sluta topp i gruppen. Vi kommer att göra allt som står i våran makt för att vinna matchen mot Milan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0