Ronaldo på väg tillbaka!


Många funderar på hur det är med våran storstjärna Cristiano Ronaldo, i en intervju med AS i dag så berättar han om sin fotskada och om framtiden.

Den första frågan är självklar. Hur är det med fotleden?
Sanningen är den att jag känner mig bra. Denna vecka kommer jag att göra ett test för att veta om jag är på rätt väg, återhämtningen går bra och jag känns som om det är på rätt väg iallafall.

Är du tillräckligt bra för att spela nästa lördag mot Racing?
Det viktigaste för mig är att återvända när jag känner mig hundra procent. Vi får se vad som händer, men i mitten av veckan hoppas att få träna ordentligt med resten av laget.

I den medicinska rapporten som kom från Real för några veckor sen så skulle du träffa Dr, Van Dijk igen?
Ja det stämmer. jag ska träffa honom i dag eller i morgon så får vi se vad han fattar för beslut. Jag kommer att följa hans råd och inte börja spela för tidigt.

Lördagens match för Portugal fick du se från läktaren hade du gärna varit med?
Visst, det är mycket svårt att se mina kompisar där nere från läktaren och inte kunna hjälpa till. Jag känner en känsla av maktlöshet och känslorna är verkligen annorlunda när man inte får vara med nere planen. Jag måste erkänna att jag lidit mycket att bara få titta på Portugal och inte kunnat hjälpa till.

El Clasico spelas den 28 November på Camp Nou. Kan Real Madrid gå in i matchen med seger i tanken?
Real Madrid går med målet att vinna varje match. Man måste åka till Barcelona med stor ödmjukhet, men det viktigaste just nu är de två matcherna innan den. Vi måste först koncentrera oss på Racing i ligan, och Zürich i Champions League. Vi respekterar alla våra motståndare lika mycket som vi respekterar Barcelona.

Men just mötet med Barcelona kan vara avgörande för resten av säsongen?
Oavsett resultatet kommer det inte att bli en avgörande match för varken oss eller för Barcelona. Men självklart skulle det vara mycket positivt att vinna på Camp Nou.

Slutligen. Vad tycker du om kritiken Pellegrini har fått?
Vi spelare vill inte kommentera det. Jag har sagt att jag är mycket nöjd med tränaren och jag är säker på att han kommer att göra gott för det här laget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0