Smått och gott från veckan!

I dag gjorde Real Madrid sitt sista pass för denna veckan. Man hade samlats på Valdebebes för att köra av ett pass innan helgen tar vid. Diarra, Van Nistelrooy, Marcelo och Drenthe var med på uppvärmningen sedan gick de till gymmet. Det andra som var kvar fick instruktioner ifrån assisterande tränaren Ruben Cousillas och tränare Jose Cabello. Ruben Ramos ifrån Castilla fick chansen att vara med och träna med A-laget.

Ronaldo var med men körde återhämtnings övningar. Men han kommer inte att vara med i playoff spelet med Portugal i Tisdags så var han och träffade landslagsläkaren och han kunde konstatera det redan Madrid läkarna redan gjort, att han inte kan vara med och spela.

Det blev ju ett snöpligt uttåg ifrån Copa Del Rey i Tisdags något som Real Madrid ledningen måste ta tag i. Man kan inte gå ut inför varje säsong och tro på tre titlar när man ställer in en halv sko på planen i en av turneringarna. För ett lag som Alcorcon ska Real Madrid vinna mot om man verkligen går in matchen som man gör mot en Champions League motståndare.

Casillas är på väg att nå milstolpen att spela 100 matcher som kapten för Spanska landslaget. Just nu ligger han på 99, men spelar han mot Argentina på Lördag så når han hundra gränsen. Så här säger han om de:
- "De första 99 matcher bara flög förbi och jag trodde aldrig jag skulle nå denna milstolpe så snabbt, men jag är mycket lycklig. Jag har förtjänat det genom det sätt Real Madrid spelar. Mina två bästa ögonblick var min debut och den dag vi vann Euro."

Det är ingen La Liga omgång i helgen i stället kommer det spelas playoff, tre Real Madrid spelare kommer att vara med och kämpa. Lass och Benzema för Frankrike och Pepe för Portugal. Samtidigt så kommer nio andra Real spelare att vara med och spela vänskapsmatcher här har ni dem: Gago, Higuain, Casillas, Alonso, Albiol, Arbeloa, Ramos, Kaka och Van Der Vaart.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0