Lottningen till VM


I sommar blir de fiender igen!

Våra två största stjärnor Ronaldo och Kaka kommer att stå öga mot öga när VM i Sydafrika drar igång nästa sommar. I går var det VM lottning i Kapstaden och till grupp G så lottades Brasilien och Portugal tillsammans med Elfenbenskusten och Nordkorea. Förhoppningsvis så går båda spelarna vidare från gruppen men jag tror att Elfenbenskusten vill blanda sig i den striden så det kommer bli lite av en dödens grupp.

Spanien med Casillas, Alonso, Albiol, Ramos och Arbeloa fick en på förhand rätt lätt grupp med Honduras, Chile och Schweiz. Förmodligen kommer Spanien bli grupp etta sen är det nog Chile som tar andra platsen.

Våra Argentinska vänner Gago och Higuain fick Nigeria, Sydkorea och Grekland i sin grupp. Detta är en grupp som stor mellan Nigeria och Argentina skulle jag tro. Grekland ska man aldrig underskatta efter EM vinsten för några år sen.

Frankrike med Lass och Benzema, tog sig vidare till VM på ett fullt sätt efter att Barca fuskaren Henry tagit med handen i den avgörande matchen mot Irland. Man fick i alla fall hemma nationen Sydafrika i sin grupp tillsammans med Mexiko och Uruguay. Frankrike är väl favoriter men med deras spel på slutet så kan allt hända i denna gruppen!!


Övriga grupper:

Grupp C: England, USA, Algeriet, Slovenien

Grupp D: Tyskland, Australien, Serbien, Ghana

Grupp F: Italien, Nya Zeeland, Paraguay, Slovakien

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag måste erkänna att benzema är överskattat, ut med han in med torres elr defoe.



(jag är e real-fan)

2009-12-05 @ 14:45:58
Postat av: igge admin

Jaa just nu känns han överskattad men han har ju varit bra så han kan förhoppningsvis bli bättre... jag vill se David Villa!! eller Drogba!!

2009-12-05 @ 15:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0