Inför: Real Madrid - Almeria

På Lördag kommer Real Madrid möta Almeria hemma på Bernabeu. Jag hoppas laget är revansch suget efter den snöpliga förlust som blev förra helgen mot Barca. Ronaldo är tillbaka och förhoppningsvis i bättre form till denna matchen. Nu har han bränt två raka frilägen något som man inte är van att se honom göra, i denna matchen önskar jag honom all lycka så han så snart som möjligt blir i mål form igen. Det negativa är då att Kaka inte finns med istället, förmodligen vill dem inte ta några risker inför CL matchen nu i veckan. Andra spelare som är skadade är Guti, Van Nistelrooy och Metzelder. Almeria då? de kommer med en riktigt dålig form och har en 4-1 förlust senast på hemma plan och matchen innan det förlorade man med 3-1 på borta plan. Men av tradition så höjer sig alltid borta lagen på Bernabeu så det är ingen underskattning av laget, Almeria är ett ok lag. Just nu ligger man på en 13:e plats i Ligan och Real Madrid på en andra plats. I morgon hoppas jag Real Madrid spelar en bra fotboll och vinner med 4-1.

Uppdaterat!
Preliminär startelva: Casillas, Ramos, Pepe, Garay, Arbeloa, Granero, Alonso, Van Der Vaart, Marcelo, Ronaldo, Higuain.


Truppen:
Målvakter:
Casillas, Dudek
Försvarare: Arbeloa, Pepe, Sergio Ramos, Marcelo, Albiol, Garay
Mittfältare: Diarra, Gago, Drenthe, Xabi Alonso, Granero, Van der Vaart
Forwards: Raul, Benzema, Cristiano Ronaldo, Higuain

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem ska ersätta kaka och lass?

2009-12-04 @ 21:07:42
Postat av: Anonym

Skulle kunna tänka mig en linje med Ronaldo, Diarra, Alonso, Van Der Vaart/ Granero!! Eller så spelar Alonso Defensiv och Van Der Vaart tar i mitten som offensiv!!

2009-12-04 @ 23:46:30
Postat av: Anonym

så ska vi starta mot almeria:



--------------casillas---------------------



-ramos-------pepe------albiol-----marcelo--



------------------alonso-------------------



-granero------diarra---------van der vaart-



------------------Ronaldo-------------------

2009-12-05 @ 00:18:45
Postat av: Igge Admin

Verkar ju lite dumt att spela med en man för lite;) In med Higuain också!! i och för sig kanske vi klarar oss med 10 man!! heh;)

2009-12-05 @ 01:45:18
Postat av: Anonym

oj

2009-12-05 @ 11:00:43
Postat av: alex

ba en fråga ska vi ha diarra som ofensiv mitt mitt? byt han med alonso!;D jag tycker såhär:



-------casillas-------

ramos-pepe-garay-marcelo



-------diarra--------



Ronaldo-granero-van der vaart



-----Benzema-Higuain---



vila alonso för om han får ett gult kort så missar han valencia matchen och det e inte bra!



ge van der vaart chansen för han har sätt pigg ut tycker jag;D '



tror på 2-0 seger! ronaldo och higuain!1

2009-12-05 @ 11:06:49
Postat av: Anonym

jag håller med alex.

2009-12-05 @ 12:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0