Gott Nytt År!!


Real Madrid har haft jul ledigt och nästa match spelas den 3/1 2010 tills dess så är det träning som gäller. Ronaldo träffade i veckan Marca och diskuterade sina första 6 månader i Real tröjan. Han sa att han var väldigt nöjd över att spela i världens bästa klubb och har världens bästa lagkamrater. "Alla är otroligt duktiga och jag är övertygad om att vi kan göra bra saker tillsammans" sa han. Ronaldo passade även på att hylla Pellegrini med att berätta hur kunnig han var och att han är nyckeln till att vi redan spelar så bra och vinner matcher. Ronaldo sa även att han saknade Kaka och hoppades på att han snart är tillbaka.

Real Madrid har gjort haft ett bra år framförallt på transfer sidan där vi kan lägga till Ronaldo, Kaka, Benzema, Alonso och Albiol bland dem stora spelarna. Spelmässigt så har det sätt bra ut också, bara 2 förluster på de 15 första matcherna i ligan och båda kom på borta plan mot Sevilla och Barcelona. Man har gjort mest mål i ligan, 40st. Higuain har visat att han är en anfallare av världsklass då han gjort 10 mål i ligan. Ronaldo kostade 1milj men han har visat varför också då han smällt in 6 mål på fyra matcher i Champions league.

Framtiden ser ljus ut för Real Madrid då vi har El Clasico på hemmaplan i April. Vi fick Lyon i CL en motståndare vi ska kunna slå och snart är det Januari och transfer fönstret öppnar igen. Pepes skada har lämnat ett stort tomrum i defensiven som måste fyllas. Om man ska göra det genom att köpa eller låta någon av våra ungatalanger få chansen är det delade meningar om.

Till sist vill jag bara önska alla en GOTT NYTT ÅR!!!!

PS: Akta fingrarna när ni tänder smällarna! Jag jobbar mycket framöver men jag ska försöka ge er läsning!




Kommentarer
Postat av: nene

Ronaldo är kung. Jag vill att real ska köpa vidic, och inte ivanovic. Jag tror att Pepe(när han blir frisk igen) får svårt och ta, en plats i startelvan, eftersom Vidic är på väg in. Så jag tror att han och albiol passar (spela mittback tillsammans). HALA MADRID.

----------------------------------------------------

Och gott nytt år. :D

2009-12-31 @ 00:40:21
Postat av: Malmen

Gott nytt år på dig själv :) ´Din blogg är as BRA :)

2009-12-31 @ 17:20:02
Postat av: HALA MADRID

Säger bara... hala madriiiiiiiiiiid :D



gott nytt år :)

2010-01-01 @ 00:55:26
Postat av: 888bbbbyyv

Håller med Nene.



Gott nytt år.

2010-01-01 @ 14:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0