Analys: Valencia - Real Madrid 2-3


Återigen Kung efter sina två mål mot Valencia!

Matchen startade i ett bra tempo och många tuffa situationer. Valencia tog tag i spelet och skapade några frilägen som var offside tackvare bra försvarsspel av Real Madrid. Alonso drog på sig ett tidigt gult kort som kunde ha skapat problem resten av matchen. Första farliga skottet kom efter 9 min då Pablo H vände upp med bollen och tog skott men bollen smet utanför stolpen. Real Madrid hade stora problem med passningsspelet och fick jaga mycket boll. Samtidigt så tycker jag att Real spelade bra försvars spel, man ställde offside när man skulle och tog djupet när det behövdes. Första 20:e minuterarna så skapade Real inget men i 23:e min så fick man en frispark som Alonso lyfte in i straffområdet, Pepe gick in i en duell med målvakten och får fram bollen till Benzema som slår bollen i mål men innan det så hade domare blåst frispark för Cesar i målet. Helt fel tycker ja!!! Borde varit 1-0 till Real Madrid. Pepe går in med huvudet schyst och Cesar är för sen in i duellen. Efter det så fick Mata i Valencia och Benzema varsitt skottläge men missade. Redan nu 29 min vill man strypa kommentatorn (Pärlskog??) så dumma kommentarer hela tiden så man spyr nästan!! Första halvleks fulaste tackling bjöd i alla fall backen i Valencia Mathieu på då han kom i full fart och tacklade Benzema med rakt ben bakifrån… Borde varit 3 röda kort på Mathieu där. I den 39:e min så fick Real sin nästa chans i då Higuain fick en fin passning in i Straffområdet och på klassiskt Higuain viss skottfintade han bort backen men sedan blev tyvärr avslutet dåligt och utanför. I min 44 så hände allt på en gång i första halvlek först var Higuain nära igen då han väggpassade med Banzema och kom till skott men målvakten fick handen på bollen och styrde den precis utanför stolpen. På den efterföljande hörnan så kom Ramos högst och nickar bollen i stolpen, på returen var Higuain bara cm ifrån att göra mål men kommer fel till bollen. På rensningen av Valencia så går Pepe upp i en nickduell och landar olyckligt så han vrider knäet och tvingas lämna planen. Garay kommer in i stället något som var bra så här i efterhand. Inte skadan men Garays existens på planen. Real Madrid tog över mer och mer i slutet av första halvlek annars och skapade lite annars hade det varit en riktigt tråkig halvlek. Det var mycket avblåsningar och en skada på Pepe som inte var bra. Benzema och Higuain var farliga framåt. I försvaret såg det bra ut David Villa hade ingen tid alls.

Hmm andra halvlek skulle komma.. Men inte på min tv tydligen för det var någon som bara spelade in första halvlek… Helvetes jävla inkompetenta!! …… Tjejer, teknik och sport hör inte ihop… Det var ju för fan andra halvlek som var intressant! Jag gör så här istället här får ni höjdpunkterna för andra halvlek i bild form istället:



Higuain gör två mycket fina mål och Garay gör sitt första för säsongen något som kommer stärka hans självförtroende. Real Madrid tar tre viktiga poäng borta på Mestalla. Eftersom jag inte har andra halvlek så kan jag inte ge några spelar betyg, tråkigt.

Målskyttar:
0-1 Higuain 53´
1-1 Villa 59´
1-2 Higuain 65´
2-2 Joaquin 79´
2-3 Garay 83´


Madrid Elvan:
Casillas, Ramos, Pepe, Albiol, Arbeloa, Lass, Alonso, Marcelo, Van Der Vaart, Benzema, Higuain.

Madrid Byten:
45´ Garay In - Pepe Ut
74´ Raul In - Van Der Vaart Ut
85´ Granero In -Benzema Ut

Gula Real:
7´ Alonso
62´ Ramos

PS: Jag får slänga in en hunka nästa match!! 2-3 bra tipat!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha synd;)* du missade matchen kan man säga;) som jag också gjorde.. vrf kan dom inte visa repris? 2 storlag och den blev ju riktigt bra..

2009-12-14 @ 09:32:55
Postat av: Anonym

mkt bra av real :D <33

2009-12-14 @ 15:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0