Extra: Salgados sista presskonferens!

Det var en rörd Salgado som tog farväl av Real Madrid nu på onsdags eftermiddagen med en sista presskonferens. Han tackade för den underbara behandlingen han fått i Real Madrid under alla dom 10 år han spelat i klubben och medgav att det kommer bli svårt att lämna den. Valdano började presskonferensen med att tacktal till Salgado:


Valdano

"Vi är här för att säga adjö till en stor spelare, Salgado har hjälp oss att vinna många trofeer under dom 10 år han spelat. Han har alltid varit en proffsig spelare och en bra lagkamrat. Han har alltid föregått med bra exempel inför spelare, fans och klubbmärket. Ordförande, styrelse och alla som omfattar Madridista familj tackar Michel från djupet av våra hjärtan. Vi vill Låt honom veta att det alltid kommer att vara hans hem eftersom han har lämnat ett bestående intryck och vi är alla mycket tacksamma."


Salgado

"Detta är väldigt svårt men det är dags nu, det är svårt att lämna efter tio år med Real Madrid, en klubb som har gett mig allt professionellt och personligt sett. Det har gått tio år och jag har blandade känslor just nu. Jag är ledsen eftersom farväl är alltid tråkigt, särskilt efter att lära sig att älska Real Madrid. Jag älskade Celta när jag var yngre, men jag har älskat Real Madrid sen den dagen jag drog på mig tröjan. Jag är också mycket stolt över att ha spelat för den bästa klubben i världen i tio år.


"Real Madrid kommer att vara väldigt speciell för hela min familj och jag vill tacka Jorge Valdano för att ni gav mig chansen att farväl och för att förlänga min karriär lite längre. Det kommer att bli svårt att sätta på en annan tröja, men Jag tycker fortfarande att jag kan spela fotboll ett par år till då kommer jag kunna att njuta av vad som har varit mitt liv."


"Jag vill tacka alla klubbens anställda, eftersom de är här och ställer upp för oss varje dag, Jag vill också tacka alla presidenter och tränare jag har haft, eftersom de har bidragit till historien om denna klubb. Tack till spelarna i mitt lag, eftersom det har varit ett privilegium att spela på deras sida och dela ett omklädningsrum med de bästa i världen. Speciellt tack till dem jag har spelat med de senaste tio åren : Raul, Iker, Guti och Roberto Carlos, som visserligen inte är här just nu men har spelat många år med. Han är även Gudfadern till min dotter, från de ena till de andra. Jag vill tacka min familj, syskon, fru och barn som har ställt upp på mig varje dag, speciellt under de senaste åren när det blev tufft. Och, naturligtvis, mina föräldrar, som jag vet skulle vara stolt över denna dag. Jag kan inte glömma min agent, Gines Carvajal som ska ha ett stort tack."


Detta var en liten sammanfattning av presskonferensen vill ni läsa hela finns den på Realmadrid.com.



Källa: Realmadrid.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0