Match rapport: Real Madrid - Rosenborg

Nu är det dags för Real Madrids sista träningsmatch innan premiären på Lördag kväll. Rosenborg står för motståndet och i dag blir det en liten Live rapport från matchen. En sammanfattning i halvtid. mm.

Startelva Real Madrid:
Casillas, Marcelo, Garay, Albiol, Arbeloa, Lass, Alonso, Ronaldo, Kaka, Benzema, Raul

Rosenborg: Dorsin, Lustig och Prica börjar för Rosenborg.

Just nu: Hyllning för Salgado som gjort 10 år i klubben. Alla spelarna står och klappar när han kommer ut på planen! Mäktiga bilder! Salgado kom ut med sina två barn som hade matchtröjor med Salgado på ryggen. Salgado var mycket rörd. Tack Salgado för allt du gjort för klubben!!

Match Start kl 22:00:
Min 1.
Matchen är igång!
Min 12. 1-0 Real Madrid efter mål av Benzema, Fin chip över backlinjen av Marcelo och Benzema tar emot,  vänder upp och skjuter bollen i mål. Mycket vackert!!!
Min 26. 2-0 och tro det eller ej. Målskytt Lassana Diarra. Han tar i mot bollen mitt framför mål dribblar bort försvararen och skjuter stenhårt i krysset från straffområdslinjen. Underbart!
Min 27, 3-0, direkt efter avspark Lass får bollen passar ut till Ronaldo som spelar den snabbt till Benzema som kommer på kanten och skjuter stenhårt Ribba in, Vackert spel som avslutas av Benzema!!
Min 30, Billinnehav: 70-30 till Real Madrid!
Första halvlek slut!

Sammanfattning första halvlek:

Real Madrid äger matchen totalt, Rosenborg får knappt låna bollen. Efter 30 min var bollinnehavet 70-30. Tre fina mål bjöds vi på, två av Benzema. Det ser lovande ut inför premiären på Lördag. Ronaldo är pigg liksom Kaka. Däremot håller inte Raul i det nya Galacticos 2.0. Han har knappt rört bollen och får han en pass så slår han nästa pass fel. Jag hoppas vi får se Robben eller Higuain direkt nu i andra halvlek. Real har skapat många chanser och Alonso var så när att göra sitt första mål men en hand från målvakten hindrade honom. En fråga: Hur mycket kan Lass utvecklas i Real Madrid? Han äger mittfältet totalt, han slår bra pass, han vinner boll, han gör allt rätt. Fortsätter han utvecklas lika mycket kommer han snart vara lika skicklig som Xavi fast mer defensivt då. Plus att han fick göra sitt första mål i kväll, och som han gjorde det, ett kanon skott rätt i krysset inte illa för en defensiv mittfältare. I andra kommer Real Madrid göra säkert 3-4 mål till det kan jag nästan lova. så häng med!!

Byten i halvtid: Pepe In- Arbeloa Ut, Granero In -  Alonso Ut

Andra Halvlek:
Min 45,
Andra halvlek är igång!
Min 55. 4-0, Raul nickar in en hörna som Granero slår.
Min 58. Byte: Robben In - Benzema Ut, Higuain In - Raul Ut.
Min 62. Bilder på att Van Nistelrooy värmer upp!
Min 67. Byte: Guti In - Ronaldo Ut.
Min 71. Drenthe In - Marcelo Ut.
Min 76. Äntligen gör dom comeback, Van Nistelrooy och Diarra är inbyta, Kaka och Lass gick ut.
Min 90. Matchen är Slut. 4-0 till Real Madrid!

Sammanfattning om hela matchen kommer i morgon!
God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0