Liverapport: DC United - Real Madrid

Idag blir det en liten liverapport. Jag kommer att ge er mål,byten, och viktiga händelser i matchen. Det kommer också en sammanfattning i halvtid.

Startelvan: Casillas, Arbeloa, Albiol, Pepe, Drenthe, Sneijder, Alonso, Granero, Kaka, Ronaldo, Higuain

Nu:
Tyst minut för Daniel Jarque

Min 1: Matchen är igång!
Min 13. Granero skjuter från straffområdeslinjen men målvaken styr bollen utanför.. mycket nära.
Min 18, Ronaldo kom fri från kanten, han försökte knorra bollen i bortre men gick utanför stolpen.
Min 22. Ronaldo kommer fri, målvakten rusar ut och Ronaldo petar bollen förbi och blir kapad men dommaren friar.. borde nog varit straff.
Min 41, Drenthe slår ett bra inlägg till Higuain som får möta med huvudet men lyckas träffa målvaken.. Han är iskall just nu.
Min 45, Halvleken är slut, det slutar 0-0

Sammanfattning första halvlek:
Det ser inge bra ut för Real som inte kommer någonstans, Pinsamt att se deras passningsspel. DC rullar boll bra men när Real får bollen slår dom långbollar som bara går till DC spelare och man får börja jaga igen. Vi har tillräckligt bra spelare för att kunna rulla ut DC men det har dom inte visat i första halvlek. Higuain, Sneijder, Alonso har varit osynliga. Ronaldo har kommit loss några gånger men inte lyckats i slutskedet. Drenthe har varit bra som vänsterback. Nu får dom rycka upp sig i andra om det inte ska bli förlust.

Byten: Robben in - Sneijder ut, Raul in - Ronaldo ut

Andra halvlek är igång:
Min 46,
DC gör avspark
Min 52, Robben leker på kanten, dribblar bort försvararen och skjuter men målvakten räddar, returen får han tillbaka och passar snet in i mitten men Granero missar mål med skottet.
Min 56, MÅÅÅL 0-1 till Real Madrid. Higuain får en pass 5 meter utanför staffområdet, han går mot mål och rakt igenom försvaret och rullar bollen i mål... Så vill vi se Higuain!!!
Min 59, MÅÅÅÅÅÅÅÅL.... Higualin igen, 0-2 till Real Madrid, Underbart pass från Robben från kanten in i mitten som gör Higuain fri och han rundar målvakten och slå in bollen i mål...
Min 66, Byten: Kaka ut - Guti in, Alonso ut - Garay in
Min 68, KLASSMÅL av Robben......0-3 Robben är fri med en stutsande boll han duttar några gånger och lobbar bollen över målvakten så vackert...
Min 71, Raul får en pass ut på kanten som han kan möta med ett vänster skott som går rakt i kryss ribba. snyggt.
Min 73, Albiol ut - Torres in
Min 77, Higuain ut - Negredo in
Min 80, Negredo fri läge från kanten men han skjuter rakt på målvakten, på returen skjuter Raul över.
Min 83, DC gör mål men det är offside. Arbeloa blir utbyt och Metzelder kommer in.
Min 90, Matchen är slut och den slutar 0-3 till Real Madrid!

Samanfattning:
Real blev mycket bättre när Robben kom in på plan. Han är hela tiden rörlig och möter bollen med snabba pass. Han fick igång laget i andra halvlek, Plus att han gör ett mycket vackert fotbolls mål. Higuain som var så osynlig í första halvlek växte och gjorde två mål fortsätter han så är han snart i startelvan. Jag var nära att sätta honom i frysboxen men nu visade han att han är en bra målskytt. Bakåt var det stabilt Casillas visar ett lugn som sprider sig i laget, det är viktigt. 0-3 får vi vara nöjda över, Barcelona fick bara 1-1 mot sitt motstånd i dag. Hehehe!!

Kommentarer
Postat av: - H*

- real madrid vinner lätt ..

2009-08-09 @ 20:33:39
URL: http://finest.se/hodamerei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0