Inför Premiären: Legenden Raul talar ut!!

I kväll öppnar portarna för en ny säsong på Santiago Bernabeu Stadion. Någon som bokstavligt talat varit med förr är våran Legend och kapten Raul Gonzalez Blanco. I veckan vart han intervjuad om hur han ser på den kommande säsongen, Laget och vilka mål man har med Real Madrid.

Raul, vad har du för mål nu när du ska starta din 16 säsong i Real Madrid?
- Målen är enkla vi vill vinna alla tre titlarna i år. Jag vill att laget ska spela ett bra spel som underhåller Bernabeu och våra fans. Det är en mycket bra konkurrens i laget som gör oss bättre.

Hur har förväntningarna från fansen nåt laget??
- Vi har känt att den är en bra stämning runt laget från våra fans, vi har spelat många matcher på försäsongen på Bernabeu och vi har känt ett varmt välkomnande från fansen. Det är många som längtar efter att få se alla nya spelare som kommit till Real Madrid. Nu när säsongen är på väg att börja, hoppas vi att betala tillbaka till fansen med bra fotboll och segrar.

Hur var det att komma tillbaka efter semestern?
-Det var bra, Vi hade fått en ny tränare som har väckt nya idéer till laget och vi har anpassat sig väl till dem. Det huvudsakliga mål har alltid varit att vinna matcher och visa upp bra fotboll. Vi kommer väl förberedda inför liga starten.

Pellegrini, vilket intryck har han gjort på dig?
-Han har gett mig ett gott intryck. Hans jobb med Villareal under de senaste åren har varit mycket bra. Han vet spanska fotbollen och dess aktörer inifrån-ut. Han gör ett bra jobb. Han har ett fantastiskt lag att arbeta med.

Vad säger du om dom nya spelarna?
-Truppen består av trevliga människor och som gör anpassningen lättare för nya spelarna. De är viktiga spelare som vi fått till laget som vill göra rätt för sig, det är viktigt i Real Madrid. De nya spelarna har anpassat sig snabbt och det är goda nyheter för då kan vi koncentrera oss på att bli bättre fotbolls spelare. Eftersom jag är kapten och veteran så måste jag föregå med gått exempel och få in spelarna i gemenskapen. Men det är inte bara jag som hjälper dom nya alla tar sitt ansvar.

Hur känns det för din egen del då?
-Det känns som jag alltid gör vid denna tid punkt, jag är mycket glada och jag vill hjälpa laget till framgång. Jag jobbar hårt för att vara i min bästa form så snart som möjligt. Det är hård konkurrens för att förtjäna en plats i startelvan, men säsongen är lång, och det kommer finnas möjligheter för alla att spela och jag vill ta vara på alla chanser jag får på plan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0