Inför: DC United - Real Madrid

I kväll spelar man sin anadra och sista match under vistelsen i Nordamerika. Man kommer ställas mot DC United som är ett lag från Washington. Efter segern mot Toronto så är humöret på topp och förhoppningsvis kan dom spela ut ordentligt. 90 tusen väntas komma för att se matchen så det blir en riktig fotbolls fest i kväll.

DC United

D.C. United är ett fotbollslag från Washington D.C. som spelar i MLS. Laget har spelat i ligan sedan starten, 1996. De är det mest framgångsrika laget i MLS med fyra vunna mästerskap, 1996, 1997, 1999 och 2004.

Laget spelar sina hemmamatcher på FedEx Field Stadium, med 91.700 sittplatser. Lagets stora stjärna Jaime Moreno som också är kapten i laget , Moreno är den förste och enda spelaren som har nått 100 mål och 100 assists i Major League Soccer.



Real Madrid
I kvällens match kommer två nya spelare får starta pga att Benzema och Lass åkit på landslags uppdrag. Jag kan tänka mig att det blir Robben och Alonso som tar plats på plan. I övrigt är inga spelare borta. Real kommer nog att ställa upp med följande lag: Casillas, Arbeloa, Pepe, Albiol, Drenthe, Robben, kaka, Alonso, Granero, Ronaldo och Raul längst fram. Det är är inte första gången Real möter DC United år 2006 spelade man 1-1.  Jag tror inte det kommer gå lika lätt som i matchen mot Toronto men vinst ska det bli. 

Här är dom som fått följa med till Nordamerika:
Truppen:
Goalkeepers:
Casillas, Dudek, Adan.
Defenders: Pepe, Albiol, Metzelder, Garay, Torres, Arbeloa.
Midfielders: Xabi Alonso, Sneijder, Robben, Guti, Drenthe, Granero, Kaka.
Forwards: Raul, Cristiano Ronaldo, Higuain, Negredo.

Håll koll på: Kaka, Alonso
Tips: 1-4
Match start: 21.00 Svensk tid
TV: LiveStream 

 


Kommentarer
Postat av: Malmen

Hej jag undrar hur du kan se matcherna på datan, vilken sida du går in på och sånt :)

2009-08-09 @ 20:31:56
Postat av: Anonym

tja grabbar jag har ett program som heter tvu. sen går jag in på myp2p.eu där finns det länkar som startar igenom det programet.. SFC är en bra kanal..

2009-08-09 @ 21:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0