Många glada spelare dagen efter!!

Dagen efter 5-0 segern var det glada minner hos Real Madrid spelarna. Alla var överens om att man genomförde matchen enligt matchplanen och att man äntligen lyckats få bra utdelning i avsluten. Det ända negativa man kan se i allt ljus är att Xabi Alonso drog på sig en lättare skada på knät efter kollisionen i slutet av matchen. Kaka fick göra sitt första mål, vi får hoppas det släpper för Kaka nu så vi får se lite spel mål också. Metzelder var mycket glad efter segern mot sitt gamla lag och han var nöjd med sin egen insatts. I en intervju efter matchen sa han så här:

" Att spela här igen var mycket kul. Publiken i Dortmund är en underbar publik, trots att man ligger under med 5-0 så fortsätter man att klappa och heja på sitt lag. Kvällen var ett väldigt speciellt ögonblick i min karriär. Jag började spela fotboll i Dortmund, och detta är en mycket speciell klubb för mig. Det här var min första proffs klubb och det var mina första fans. Jag är alltid tacksam för deras kärlek."

Många säger att laget nu är redo för liga starten, de kan jag nog hålla med om. Man ska komma ihåg att Dortmund är i fullt liga spel och ska vara som bäst just nu. Dessutom är Dortmund ett väldigt fysiskt lag och att Real står upp så bra mot ett sånt lag gör prestationen ännu bättre. Någon som var extra nöjd efter att fått starta matchen och dessutom göra mål var Granero som tyckte så här om matchen:


" Det är alltid trevligt att få göra mål, särskilt när det är den första i matchen och när det var så fint spel..Målet var viktigt eftersom det öppnade upp matchen och gav oss större möjligheter till att bestämma hur vi skulle spela. Laget är redo. Säsongen är runt hörnet och vi märker en förbättring i varje match. Det finns mycket konkurrens i laget eftersom vi har många bra spelare. Vi försöker att visa upp vårt spel och att bevisa att vi förtjänar att vara på plan, alla vill hjälpa till för att vi ska nå målen. Det var en viktig seger för oss!"

Även Robben och Alonso var nöjda efter matchen, och sa så här:

Robben: 
"Det var en positiv match. Vi har spelat bra i varje match och vi får bra resultat. Vi gjorde fem mål ikväll det ska vi vara nöjda med, Jag gjorde ett snyggt mål, eftersom jag fick en perfekt boll. Det var mycket viktigt för mig. Jag jobbar hårt i varje match för att förtjäna en plats i laget. Jag mår bättre fysiskt än jag gjorde förra året så det känns bra, Alla stöttar varandra för att vi ska får bra resultat med oss."
 

Xabi Alonso:
"Detta är en viktig seger eftersom vi har bevisat igen att vi blir bättre för varje match som går. Jag känner att jag har anpassat mig väl till mina lag-kompisar och jag känner mig väldigt bekväm. Jag tror att laget är redo att börja säsongen nu."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0