Bra spel av Real!

Äntligen släppte spelet lite för Real Madrid, då man mötte Toronto i natt. Redan efter 26 min hade man en ledning med 0-3 efter två mål av Raul och ett av Ronaldo. Det var Ronaldos första spel mål i Real tröjan, dom två tidigare målen har kommit på straffar. Man hade ett bra spel med högt tempo i första halvlek. Kaka, Benzema och Ronaldo såg ut att trivas ihop. Kaka hade några lägen att bli målskytt men det var alltid ett ben i vägen i slutskedet. Arbeloa och Albiol såg stabila ut i försvarsspelet, Arbeloa visade att han är bra offensivt också då han ofta följde med i anfallen. I halvtid vart Kaka, Arbeloa och Albiol utbyta. Det blev en rätt lugn inledning på den andra halvleken fram tills man byte in Robben, Negredo och Alonso som också fick debutera i Real Madrid. Då höjdes tempot igen och Real Madrid kunde göra 0-4 efter att Negredo slagit en smörpass till Benzema som kunde slå bollen i öppen bur. Real utnyttjade sin snabbhet med snabba omställningar och Robben kunde i slutet fast ställa slutresultatet till 1-5. Alonsos passningsspel var lysande, han slog riktigt fina och snabba pass, han valde rätt alternativ hela tiden. Jag tror han kommer bli väldigt viktigt i Real tröjan.


Det är bara en sak jag är lite sur över det är att vi inte spelar ihop det bästa laget redan nu, det är bara några veckor kvar tills de att ligan börjar. Jag vill inte se Drenthe, Guti, Torres, Raul starta varje match när det sitter bättre spelar på bänken. In med Robben, Alonso det är start spelare och ska inte sitta på bänken i 63 min innan dom får spela. Raul gjorde visserligen 2 mål igår men det är sen gammalt att han slår till mot kalle anka lag, Inte mot topplag. När Benzema får bollen är han 40 meter från mål och måste börja jobba därifrån när Raul är på plan. ser inte bra ut. Benzema är en målskytt, nu spelar han som framspelare. Han har nog gjort 4-5 ass på dom matcher han spelat, det är inte hans jobb att agera framspelare. Benzema är värvad för att göra mål och dom gör man allt som oftast i straffområdet.




Ps: Man skulle ha satt en 100 Kr på 1-5 eftersom jag tippade så bra..


Kommentarer
Postat av: Sanna

Kuuul

2009-08-08 @ 14:53:18
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: igge

ber om ursäkt för den röriga artikeln.. blev nå fel när jag la in den.. men det är fixat nu

2009-08-08 @ 21:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0