2-0 Seger för Real Madrid

Efter en dålig första halvlek kunde Benzema göra det viktiga 1-0 målet efter 49 minuters spel, detta efter en retur från en frispark slagen av Ronaldo. I slutet kunde Sneijder fastställa slutresultatet till 2-0 till Real Madrid efter en vackar frispark. Real spelade en bra fotboll men som vanligt tar det en halvlek innan man kommer igång. Drenthe var som vanligt stabil i backlinjen. Benzema kommer tillbaka och visar god form efter landslags uppehåll. Sociedad publiken visade att man inte hade glömt Alonso och gav honom stora applåder när han lämnade plan. I övrigt var det en underhållande match där Real bjud på lite fint spel då och då. Men jag tror att vi måste träna avslut till onsdagens match då vi ställs mot Dortmund för vi är väldigt ineffektiva i målchanserna, med lite tur kunde vi vunnit med 4-5 mål. Kaka, Alonso, Ronaldo Benzema och Raul hade några väldigt bra chansen man ska sätta ditt. Men det dom sitter på onsdag som sagt. 

Startelvan:

Real Madrid: Castillas, Torres (Arbeloa, min 46), Garay, Albiol, Drenthe, Xabi Alonso (Sneijder, min 78), Guti (Pepe, min 78), Cristiano Ronaldo (Granero, min 67), Benzema, Kaká (Higuaín, min 67), Raúl (Robben, min 67),

Målskyttar:
Benzema 49´
Sneijder 90´

Publiksiffra: 26.000


Fick stora hyllningar från läktarplats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0